Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Felsefi ve anlamlı söz paylaşımlarına rastlıyorum, Osho, Paolo Coelho gibi yazarlardan alıntılara.. Kızılderilileri tekrardan başka bir anlamı yok gibi. Alıntı içeriklerine bakın tamamı doğa'nın tüm elementleriyle yaşam kavgasında olgunlaştırdığı saf şaman öğretileri.. Yanlış anlaşılmasın, anlamsız demiyorum, bilâkis çok anlamlı, ama özgün değil ki.. Bu yazarların şöhretlerini borçlu oldukları Kızılderilileri andıklarına rastlamadım. Onlar ışıklı kelimelerle süsledikleri ruh okşayan hayali cümleleri 'hazırdan alıp' tarihe geçerken, çok büyük acılar yaşatılan ilham kaynakları, o felsefeyi ruh-madde ilişkisinden, doğa'nın sunduklarından ve binlerce yıl öncesinin Kam öğretisinden günümüze onlar şöhret olsun diye değil, dünya daha yaşanılır olsun diye taşımışlardı..
Korkut Ata (Dede Korkut), Oğuz Türklerinin eski destanlarında yüceltip kutsallaştırılmış; bozkır hayatının geleneklerini ve törelerini çok iyi bilen, kabile teşkilatını koruyan yarı-efsanevi bir bilgedir ve Türkler’in en eski destanı olan Dede Korkut Kitabı’ndaki hikayelerin anlatıcısı ozandır. Adı, tarihî kaynaklarda ve çeşitli Oğuz
Reklam
GERCEK DİN KÖKTENGRİ SONRASINDAKİ ÜTOPİK VE SEMAVİ DİNLERİ ( 1 ) Bütün bu ikili tipolojik tasnifleri Türk din tarihine uyguladığımız zaman bu tasniflerin Türk din tarihinin iki dönemine uygun düştüğünü ve bu dönemleri karşıladığını görürüz. İşte bu tasniflerden hareketle biz, Türklerin dini tarihinin ilk dönemini “Geleneksel Türk Dini“, ikinci
GÜNEŞ KARŞILAMA BAYRAMI - GÜN YANIRGAN/ CANIRGAN - YENILENMIŞ GÜN BAYRAMI - NARDUGAN BAYRAMI -2- Yılbaşı ritüelinde Erlik Bey'in ve onun elçilerinin ve yeraltı ruhlarının seni tanımaması ve yer altına götürmemesi (ölmemen) için maske takıldığı insanlar birbirlerine gerçek adıyla da hitap etmezler, göbek adı ile hitap edilir. Çoğu göbeği düşünce ikinci ad verilmesinin sebebi budur; sebep, Aşağı Dünya'ya yapılan ritüellerde tanınmamak, tanınıp öbür dünyaya çağırılmamak yani ölmemektir. Ikinci ad olarak senin ölen atanın ismi sana verilir. Bu bayram sırasında ölmemek için, ölen atanın adıyla seni çağırırlar. Maske takma işlemi, ağacın etrafında 7 kere dönüldükten hemen sonra olur. Eğer Erlik Bey seni tanırsa yer ve su seni alıp götürür ve ölürsün. Eski zamanlarda bu dönemde kara güçler çok yükselmişti, bu yüzden şamanlar/kamlar değişik elbise ve maske kullanmak zorundaydılar. Kadim şamanlar/kamlar o bilinen şaman/kam kıyafetlerini sadece bu yılbaşı törenlerinde giymişlerdir. Zamanla bazı şamanlar/kamlar bu giysileri sadece bu bayram gidecekleri yerde her gün giymeye ve sadece yılbaşı dönemine ait, (ritüellerini) her zaman yapmaya başladılar. Böylece kara yani yere ve yeraltına ait güçleri çoğalttılar. Maddi gücü arttıran ritüeller olması gerekenden fazla olmaya başladığında Erlik Bey kızar ve ondan sonra kötülükler başlar.
TÜRK KÜLTÜR GELENEĞİNDE KADIN Erkekler savaşa gittiği zamanlarda kadınlar, erkek işlerini üstlenmişlerdir. Otlaklara bakıp, evinin güvenliğini üstlenen kadınlar bu sayede savaşçı özelliklerini de geliştirmişlerdir. Kadınların savaşçı özelliklerini geliştirmelerini, mezarlarından çıkan kalıntılardan anlayabiliyoruz. Nitekim kadınlara ait
KAM DAVULUNDAKİ RİTMLER KAM, tarihsel içrek bilgilerin taşıyıcısı, ruhsal ve doğasal dengenin koruyucusu, görünen ve görünmeyen dünyaların ilişkilendiricisi, ruhların yönlendiricisidir. Gök Tengri, Tengrizm , İlk çağlarda, örgütsüz, propagandasız , kitapsız, yayılmacı <cihat> fikri olmıyan, karşı tarafı ötekileştirmeyen , politika,
Reklam
Rüzgarlara dikkat edelim Bazı rahatsızlıklar rüzgarla ve suyla gelir. Rüzgarla gelen rahatsızlık, geldiği kişiye özel olarak gelmemiştir. Hastalık, rüzgarın içinde uçuşur ve kişiyle tesadüfen karşılaşıp ona çarpar ve yapışır. Gönderilmediği sürece kişide kalır. Öz Türkçede rüzgarın adı "salgın"dır. Bazı rahatsızlıklara "salgın" denmesi tesâdüf değildir. Salgınla gelen rahatsızlıklar için özel tılsımlı sözler vardır. Bu sözlerden biri «Nereden estin, nereden koptum? Yol, yolcuyu bekler. Rüzgarla geldin, rüzgarla git.» (Şaman Gözü [Kam Karak] )
Şamanizm Esrik Yolculuk
Şamanizm Esrik Yolculuk
GökTengri inancı hakkında okumuş olduğum kitaplardan farklı olduğu kesin.Yazar şaman yerine ‘’Kam’’ şamanizm yerine GökTengri inancı diyebilir.Kendiside 8. sayfada açıklıyor fakat hep aynı terimleri kullanmaya devam ediyor.Mutlaka okunmalı ve bir çok yerinde altı çizilmeli diye düşünüyorum.
Günnur Yücekal Arpacı
Günnur Yücekal Arpacı
kitabını çok merak ediyorum.Umarım aradığımı fazlası ile bulacağım.
43 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.