Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Güç kimde ?
Güç nedir ? Beden mi ? Akıl mı ? Güç kadında dır her zaman. İlk şaman kadın olduğunu unutma. "kham,kam,gam,Shaman" İrade nedir ? Sorgula kendini,tanı,düşün,anla,hisset. 12 kabuk Ego,Kibir, Bencillik, Açgözlülük, Şehvet, Tembellik, Hoşgörüsüzlük, Öfke, Yalan, Hile, sevgisizlik ve İftira bunlardan sıyrılıp gel dünyaya yeniden ve yine.
Bir Şaman öğretisi şöyle der:
Doğada hiçbir şey kendisi için yaşamaz. Nehirler kendi suyunu içemez. Ağaçlar kendi meyvelerini ye yiyemez. Güneş kendisi için ısıtmaz. Ay kendisi için parlamaz. Çiçekler kendileri için kokmaz. Toprak kendisi için doğurmaz. Rüzgâr kendisi için esmez. Bulutlar kendi yağmurlarından ıslanmaz. Doğanın anayasasında ilk madde şudur; Her şey birbiri için yaşar! Birbiri için yaşamak, doğanın kanunudur… Eski Çağlar da yürürlükte olan bir anlaşmaydı bu. Bütünlüğü anlatırdı, özü iki cümleydi: “ Ben, biz olduğumuz zaman ben olurum.” “Ben, ben olduğum için sen, sensin.” Kam Davul
Reklam
KÂM: (Far) Dilek ,murat,zevk, arzu KÂM ALMAK: Umduğunu isteğini almak, zevk almak KAM: (Tr) Şaman
Bir Kam (şaman) şifa duası
Toprak ve Hava ile, Ateş ve su ile, çağrımı duy. Doğumun ve yeniden doğuşun güçleri, Sessizliğin ve barışın güçleri, bedenimi ve zihnimi iyileştir. Alıntı
Ejderin Mührü
#tarih ve #fantastik in harmanlandığı kitapları sever misiniz? Severim derseniz eserimiz tam sizlik Zamana yayarak okuduğum #ejderinmührü nde Utpa karekterimiz cok gizemli bir karekterdi arkadaşlar Kam Erlik soyundan,Kurt oymağından Afşin oğlu Utpa, hem anne hem baba tarafından kökleri Şaman soyundan geliyordu Utpa, Puklinya icin
Kam Davul (Şaman Öğretisi)
Doğada hiçbir şey kendisi için yaşamaz Nehirler kendi suyunu içemez Ağaçlar kendi meyvelerini yiyemez Güneş kendisi için ısıtmaz Ay kendisi için parlamaz Çiçekler kendileri için kokmaz Toprak kendisi için doğurmaz Rüzgar kendisi için esmez Bulutlar kendi yağmurlarından ıslanmaz Doğanın anayasasında ilk madde şudur: Her şey birbiri için yaşar! Birbiri için yaşamak doğanın kanunudur... Eski çağlarda yürürlükte olan bir anlayıştı bu. Bütünlüğü anlatırdı, özü iki cümleydi: "Ben, biz olduğumuz zaman ben olurum. Ben, ben olduğum için sen, sensin."
Reklam
**Bir şaman öğretisi şöyle der:
Doğada hiçbir şey kendisi için yaşamaz Nehirler kendi suyunu içemez Ağaçlar kendi meyvelerini yiyemez Güneş kendisi içim ısıtmaz Ay kendisi için parlamaz Çiçekler kendileri için kokmaz Toprak kendisi için doğurmaz Rüzgar kendisi için esmez Bulutlar kendi yağmurlarından ıslanmaz Doğanın anayasasında ilk madde şudur: Her şey birbiri için yaşar! Birbiri için yaşamak, doğanın kanunudur... Eski çağlarda yürürlükte olan bir anlayıştı bu. "Ben, biz olduğumuz zaman ben olurum." "Ben, ben olduğum için sen, sensin." Kam Davul
Bir şaman öğretisi şöyle der
Doğada hiçbir şey kendisi içinyaşamaz Nehirler kendi suyunu içemez Ağaçlar kendi meyvelerini yiyemez Güneş kendisi için ısıtmaz Ay kendisi için parlamaz Çiçekler kendileri için kokmaz Toprak kendisi için doğurmaz Rüzgar kendisi için esmez Bulutlar kendi yağmurunda ıslanmaz Doğanın anayasasında ilk madde şudur: Her şey birbiri için yaşar! Birbiri için yaşamak doğanın kanunudur... Eski çağlarda yürürlükte olan bir anlayıştı bu Bütünlüğü anlatırdı,özü iki cümleydi: "BEN BİZ OLDUĞUMUZ ZAMAN BEN OLURUM" "BEN, BEN OLDUĞUM İÇİN SEN,SENSİN" Kam Davul
(Reis-ül Küttab Şami-Zadeye Gazel)
- IV - 1- Hüsn-i güftarı şeker handı feminden bilürüz Neşve-i cam-ı Cemi feyz-i deminden bilürüz 2- Buluruz nakş-ı cebin ile der-i dildarı Ka'be-i hüsn-i mutaf-ı hareminden bilürüz
Türk kültürüne göre; “Hiç düşündünüz mü, neden eşinizin ailesine KAYIN valide, KAYINço, KAYINana, KAYINpeder (kaynata/kayınata) vs. isimler koyulmuştur? Kayın ağacı, eski Kam Türk kültüründe, kutsal ve önemli bir ağaçtır. Kayın ağacı, dünyanın en hızlı kaynayan, birleşen ağaç cinsi olduğundan, Orta Asya, Kam (şaman) Türkleri bu kelimeyi, iki ailenin birleşmesi, kaynaşması anlamında kullanmışlardır... Orta Asya, Kam (şaman) Türkleri bu kelimeyi, iki ailenin birleşmesi, kaynaşması anlamında kullanmışlardır... Kayın eçesi (eçe, eke, ağabey anlamında) zamanla "Kayınço" olmuş. Kayınpeder'deki "peder" kelimesi ise Hristiyanlardan değil, Kayınpeder'deki "peder" kelimesi ise Hristiyanlardan değil, Hintçe-Farsça "baba" anlamına gelen "padar" kelimesinden gelir. Ayrıca Kaynata kelimesi de "Kayın ata" dan geliyor.” Profesör Yılmaz Kurt bu sözcüklerin muhtemelen Arapça kaim (yerine geçen) sözcüğünden geldiğini söylemiştir . Kaimmakam=kaymakam, kaimana=kaynana, kaimbaba=kayınbaba.
Reklam
Kam
“Ben, biz olduğumuz zaman ben olurum.” “Ben, ben olduğum için sen, sensin.” Şaman Öğretisi
Tahtalı köy
" TAHTALI KÖYE GİTMEK" Eskiden Türklerde Şaman/Kam inancına göre ölünün gömüldüğü yere ağaç parçaları, tahta ile işaretleme yapılırdı... Bu hem mezar yerini belirlemekle hem de ağacın kutsallığını vurgulamak amaçlıydı. Ormanlık alanlarda mezar taşları yerine ağaç parçaları konurdu. Ve ölenle ilgili işaretlemeler de yapılırdı. Anadolu'daki arkeolojik araştırmalarda da birçok mezarda ağaç kalıntılarına rastlanmıştır. Orta Asya'da o dönemki inançlarda annenin dünyaya "kayın" ağacı ile getirildiğine inanılırdı. "Kayın" sözcüğü "kadın" sözcüğünün eski hali olarak bilinirdi. Kayın ağacı kam törenlerinde hayat ağacı olarak sembolize edilirdi. Hayat ağacı inancında, ölmüş ruhlar, yeri ve göğü bağlayan ağaç ile "öbür tarafa" giderlerdi. Günümüzde ölümleri veya öbür tarafa gitmeyi anlatırken kullanılan "Tahtalı köy" ifadesi buradan gelmektedir. M.TEKİN
ŞAMAN/KAM Hazırlayan: M.TEKİN Şamanlık/Kamlık; her ne kadar çoğu kaynakta bir inanç sitemi olarak geçse de aslında doğa ile uyumlu bir yaşam şeklidir. Doğanın her parçasının bir ruhu vardır ve doğanın ruhlarına saygı esastır. Doğanın ruhlarına; dua edilir, adak adanır ve onlardan yardım istenir. Doğa ruhlarıyla bağ kuran kişiye Orta Asya topluluklarında ayrı ayrı isimler verilmiştir. Altaylar “Kam”, Çuvaşlar “Yum”, Kazak ve Kırgızlar “Bakşı” (Baksı/Bahşı), Yakutlar “Oyun”, Yukagirler “Alma”, Türkmenler “Perihan, Falbin”; Altay ve Yakut Türkleri kadın şamana/kama “Udugan” Utahan, Ubahan, Iduan , Kırgızlar “Bübü” (Bibi) demiştir. Ayrıca Dîvânü Lugâti’t Türk’te Kam “qām” olarak geçmektedir. KAM; şifalı otları bilen ve bunları insanları iyileştirmek için kullanan kişidir. Doğa ruhları ile bağ kurmak için kendine özgü kıyafetler giyer, tütsüler yakar ve kendine özgü danslar gerçekleştirir.
43 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.