Dilay

Dilay
@sandgrainlibrary

Dilay

, bir kitap okudu
8/10
·80 syf.·
Beğendi
·
3 günde okudu
·
Okunma: 12 Mart 2021 22:49
·
2021 15. kitabı
Stefan Zweig
7.6/10 · 134,9bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Anlıyor musunuz doktor olmak demek ne demek,bütün hastalıklara karşı her şeyi bilmek ve yine de ölmekte olan birinin yanında güçsüzce oturmak,bilmek ama yine de gücü olamamak...yalnızca o tek şeyi,o korkunç şeyi,kendi vücudundaki bütün damarları parçalasa da ona yardım edemeyeceğini bilerek...
Sayfa 46·Kitabı okudu
7/10
·400 syf.··
2021 11. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 14 Şubat 2021 20:58
Kitap;Olivia Silber karakteri ve ailesinin,annesinin sevgilisinin yanına başka bir şehre taşınmasıyla başlıyor.Olivia yeni okulunda annesinin sevgilisinin oğlu Grayson ve onun arkadaşlarıyla tanışıyor ve kendini gerçeklikle örtüşen, buluşulup ayinler düzenlenen ürpertici "rüyalar ülkesinde"buluyor.Rüyalar ülkesinde herkesin kendi rüya kapısı var ve kapılar şifrelerle korunmuş.Olivia ilk başlarda bunların saçmalık olduğunu düşünüyor ve ciddiye almıyor ama arkadaşlarının bu işi ciddiye alması,içinde bulunduğu durum ve kendisinin sırlara olan merakı onu bu işin peşinden tehlikeli de olsa gitmesine sebep oluyor ve iblislerle,tehlikeli olaylarla ve kişilerle dolu gizemli bir dünyaya atılıyor. Kitabın konusu özellikle rüyalarda geçen olaylaar çok ilgi çekiciydi hatta kitabı okuduktan sonra izlemek için dizi ararken bu kitabın konusuna benzer bir dizi aradığımı fark ettim.İlk kitapta konuya dair gelişmeler olmadı daha çok rüyalar ülkesinin tanıtıldığı bir giriş kitabıydı e ilk kitap olması dolayısıyla bu normal ama ayinler ve iblisler konusunda tatmin olmadım 2.kitaptan daha çok ümitliyim.Karakterlerden de Olivia'yı sevdim baya eğlenceli olaylarda mantıklı hareket eden biriydi ve hep Sherlock Holmes'tan alıntılar yapıyordu.Sevdiğim bir kitap oldu umarım serinin devamı daha güzeldir.
SilberKerstin Gier · Pegasus Yayınları · 20162,143 okunma
Puan vermedi·252 syf.··
2021 10. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 11 Şubat 2021 19:18
Ankara,Yakup Kadri Karaosmanoğlu'ndan okuduğum 2.kitaptı.İlk okuduğum kitap olan Yaban'da Milli Mücadele Dönemi'ndeki Anadolu halkının savaşa ve döneme bakışını ve yaşayışlarını,anadolu halkı ve aydın kesim arasındaki uçurumu okuyorduk.Hatta kitabın ismi olan Yaban,İstanbuldan gelen baş karaktere Anadolu halkının seslenişi.O derece bir uzaklık ve farklılık var aralarında çünkü yaşayışları,kendilerine yapılan muamele farklı ve bu,ülke insanlarının o dönemki düşmanlara değil de kendi ülkesinden ama farklı kesimden birine Yaban demelerine kadar varan bir yabancılık. •Ankara kitabında yine bu sınıf ayrımını ve aralarındaki yabancılığı hissediyoruz.Kitap;eşiyle birlikte İstanbul'dan Ankara'ya gelen zengin Semra karakteri üzerinden anlatılıyor ve 3 bölümden oluşuyor,ilk bölüm Kurtuluş Savaşı Dönemi'ni, 2.bölüm Cumhuriyetin Kuruluş yıllarını,3.bölüm ise Cumhuriyetin sonrasını anlatıyor. •2.ve 3.bölümlerde yanlış batılılışan,inkılapları Avrupayı kopyalama biçiminde algılayan ama kendilerini elit gören kısım ve yine bunlara bir yabancı gözüyle bakan ve hiçbir şeyden habersiz halk kesimin çatışmasını ve Semra Hanım'ın bu iki kesimi de içten içe yanlış bulmasını ve bu düşünceleriyle,diğer insanlarla ve eşiyle iç mücadelesini okuyoruz. •Kitapta etkilendiğim kısımlardan biri Ankara Palas'ın açılışına gelen sosyete halk ve onları uzaktan izleyen ve hiçbir şey anlamayan sıradan insanların anlatıldığı kısımdı.Ankara Palas'ın merdivenlere çıkan her basamakta Semra Hanım'ın halktan uzaklaşıyormuş hissi çok yerinde bir benzetmeydi."𝙰𝚗𝚊𝚍𝚘𝚕𝚞 𝚜̧𝚊𝚝𝚊𝚏𝚊𝚝𝚒𝚗, 𝚐𝚘̈𝚜𝚝𝚎𝚛𝚒𝚜̧𝚒𝚗, 𝚛𝚎𝚔𝚕𝚊𝚖 𝚟𝚎 𝚙𝚊𝚕𝚊𝚟𝚛𝚊𝚕𝚊𝚛𝚒𝚗 𝚑𝚒𝚌̧ 𝚐𝚎𝚌̧𝚖𝚎𝚍𝚒𝚐̆𝚒 𝚋𝚒𝚛 𝚍𝚒𝚢𝚊𝚛𝚍𝚒𝚛"Diğer bir sevdiğim kısım da yazarın kadın haklarının, özgürlüklerinden bahsettiği
AnkaraYakup Kadri Karaosmanoğlu · İletişim Yayınları · 20184,731 okunma