"Yirmibirinci asra girdik! Girdik ve şunu gördük ki, insanların çoğu sanki deccâl'e tabi olmayı bekliyor ve bunun için hazırlık yapıyor! Sanki bu konuda onlara mani olan tek şey deccâl'in henüz çıkmamış olması!"
Yitirilmiş zamanların geçmeyen vakitlerin de kalmış kavuşmak. Ne yaşadığıma sevinebiliyorum ne de öleceğime üzülüyorum. Ey dünya senin zamanı çürüttüğün kadar ben yüreğimi büyüttüm. İbni Kayyim El Cevziyye