Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Şatov

Şatov
@satovv
bir gün elbette zeki müreni seveceksiniz (zeki müreni seviniz)
İnsan beyni eşyayı başarıyla bölmüş, eşya ise insan kalbini bölmüştür.
Sayfa 92
Reklam
İmdi, elbette kendinize soracaksınız, acaba dünya bu kadar ters mi işliyor ki durmadan tersyüz edilmesi gereksin? Ama dünyanın buna çoktan verdiği iki cevabı var. Çünkü dünya var olduğundan beri çoğu insan gençliğinde onu tersyüz etmeden taraf olmuştur. Onlar yaşlıların mevcut düzene sarılmasını ve beyinleri yerine bir parça et olan yürekleriyle düşünmelerini gülünç bulmuşlardır. Bu genç insanlar yaşlılardaki ahlâkî ahmaklığın da tıpkı sıradan entelektüel ahmaklık gibi yeni şeylere bağlanamama eksikliğinden ileri geldiğini zannetmişlerdir, kendi tabiî ahlâkları ise bir verimlilik, kahramanlık ve değişim ahlâkı olmuştur. Yine de harekete geçme çağına girdiklerinde bunu artık bilmek ve hatırlamak istemezler.
Sayfa 57
işin kötüsü Ulrich büyük biri olmanın yollarını bilmek şöyle dursun, büyük birinin ne olduğundan da bihaberdi. Okul çağındayken Napoléon'u büyük adam sanırdı; bunun sebebi kısmen insanın gençken suça karşı beslediği tabiî hayranlık, kısmen de öğretmenler Avrupa'yı altüst etmeye çalışan bu zorbayı tarihin en gaddar canisi olarak gösterdikleri içindi. Sonuçta Ulrich, okuldan kurtulur kurtulmaz bir süvari bölüğünde subay oldu. O zamanlar bu mesleği tercih etmesinin sebepleri sorulsa herhâlde artık amacının bir zorba olmak olduğunu söylemezdi, zira böylesi arzular gizli kapaklıdır; Napoléon'un dehası, general olduktan sonra gelişmeye başlamıştı(…)
Sayfa 49

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Goethe'nin dünyasında dokuma tezgâhlarının tıkırtısı bile insana rahatsızlık verirken Ulrich'in çağında insanlar makinelerle dolu depoların, perçin çekiçlerinin ve fabrika sirenlerinin şarkısını keşfetmeye başladı. Şüphesiz ki insanların gökdelenlerin at üstünde bir adamdan daha büyük olduğunu görür görmez fark ettiklerini zannetmemek lazım; aksine, bugün bile insanlar caka satmak istediklerinde bir gökdelenin tepesine değil yüksek bir beygire oturuyor ve rüzgâr gibi süratle at sürüp devasa bir teleskop gibi olmasa da şahin gibi keskin bakışlı oluyorlar: Hisleri akıllarını kullanmayı hâlâ öğrenmemiştir(...)
Sayfa 58
Şatov

Şatov

, 2020 okuma hedefini ekledi.
2020 OKUMA HEDEFİ
1/5 kitap - %20 tamamlandı
1 kitap okudu
5 kitap
184 sayfa
0 inceleme
86 alıntı
Reklam
Zekânın kuvvetinden alınan bu haz bir beklenti, bir savaş oyunu, geleceğe yöneltilen bir tür belirsiz hükümranlık arzusuydu.(…) Onunla her şeyi yapılabilir veya hiçbir şey yapamazdınız, dünyanın kurtarıcısı olacağınız gibi bir canavar da olabilirsiniz.
Sayfa 64
Budalalık her yönüyle hareketlidir ve hakikatin her bir kisvesine bürünebilir. Oysa hakikatin yalnız bir kisvesi ve bir yolu vardır ve o hep avantajsız konumdadır.
Sayfa 82
Şayet insanlığın ilk hayalleri uçabilmek ve balıklarla seyahat etmek, dev dağların altını oyup geçmek, ilahî hızlarda mesajlar göndermek, gözle görünmeyeni ve uzağı görebilip konuşulanları duymak, ölülerin konuştuklarını dinlemek, mucizeler yaratan şifa uykularına dalmak, ölümünden yirmi yıl sonra nasıl görüneceğini bizzat görebilmek, yıldızlı gecelerde bu dünyanın altında ve üstündeki eskiden kimsenin bilmediği binlerce şeyi bilmek ilk rüyaların gerçekleşmesi ise, şayet ışık, ısı, güç, zevk, rahatlık ise o zaman bugünün araştırmaları artık bilim değil büyüdür; bir gönül ve beyin gücünün en yüksek seviyelere ulaşabildiği bir seremonidir, Tanrı bu seremoni karşısında mantosunun kıvrımlarını peş peşe açar; dogmalarına matematiğin çetin, cesur, hareketli, bıçak gibi soğuk ve keskin düşünce öğretisinin nüfuz ettiği ve güç verdiği bir dindir bu.
Sayfa 54
Günümüzde inanılmaz sayıda insan inanılmaz sayıda başka insanla üzücü bir zıtlık içinde bulunduğunu hissediyor. İnsanın, kendi muhiti dışında yaşayan insanlara hemen hiç güven duymaması, yani sadece bir Cermen'in bir Ya- hudi'yi değil bir futbol oyuncusunun bir piyanisti de anlaşılmaz ve aşağılık bir varlık sayması, kültürün temel niteliklerinden biri olmuş. Nihayetinde eşya ancak kendi sınırlarıyla, dolayısıyla da çevresine karşı belli ölçüde düşmanca bir eylemle kaimdir; papa olmasa Luther, putperestler olmasa papa olmazdı, onun için de insanın hemcinslerine en derinden bağlılığının onları reddetmek olduğu inkâr edilemez.
Sayfa 37
Modern insan hastanede doğar, hastanede ölür: yani Ulrich de bir hastanedeymişçesine yaşamalıydı.
Sayfa 28
Reklam
Tarihte öyle bir an olmuştur ki, iki kere ikinin dört ettiğini söylemeye cüret edenler ölümle cezalandırılmıştır.
Sayfa 136
Dünyadaki kötülük neredeyse her zaman cehaletten kaynaklanır ve eğer aydınlatılmamışsa, iyi niyet de kötülük kadar zarar verebilir.
Sayfa 135
Rieux= İvan Karamazov
Ve ölünceye kadar çocukların işkenceden geçtiği şu yaradılışı reddedeceğim.
Sayfa 217
303 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.