''Görmek, uzakta olmaktır...açıkça görmek, durmaktır. tahlil etmek, yabancılaşmaktır.
yaşamak, bir başkası olmaktır. ve insan bugün, dün hissettiği gibi hissediyorsa, hissetmek olanaksızdır: dün hissedileni bugün de hissetmek, hissetmek değil, dün hissedilmiş olanı bugün anımsamaktır yalnızca, artık yok olmuş olan dünkü hayatın canlı cesedi olmaktır.
hayat, hayatın dile getirilmesine engel olur. büyük bir aşk yaşasam asla anlatamazdım.
hiçbir şeye sahip değiliz, çünkü kendi kendimize sahip değiliz. hiçbir şeyimiz yok, çünkü hiçbir şey değiliz. hangi ellerimi uzatayım, hem hangi evrene doğru? çünkü evren, bana ait değil: ben, evrenim.
çürüme bile aynı zamanda mayalanma demektir.
gerçekten ıstırap çekenler böyle sürüler halinde dolaşmaz, gruplar kurmazlar. acı denen şey, yalnız başına çekilir.''