📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ .
“Andolsun, insanı biz yarattık ve elbette içinden geçenleri biliriz ve biz ona şah damarından daha yakınız.”
(Kaf, 50/16)
Hz. Ömer'in anlattığına göre, bir gün Peygamberimizin huzuruna, elbisesi beyaz mı beyaz, saçları siyah mı siyah, yoldan gelmiş bir hâli olmayan ve kimsenin tanımadığı bir adam çıkageldi. Resûlullah'ın önüne oturdu, dizlerini onun diz- lerine dayadı ve, "Ey Muhammed" diyerek bazı sorular sordu. Bu sorulardan biri de ihsan ile ilgiliydi. Resûlullah (s.a.s.), "İhsan, Allah'a onu görüyormuşsun gibi kulluk etmendir. Sen onu görmüyorsan da O seni mutlaka görüyor." buyurdu (Müslim, "İmân", 1, 5).
أفلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآن أم على قلوب المثالها
“Kuran'ı okuyup düşünmezler mi? Yoksa kalpler üzerinde kilitleri mi var?”
Muhammed, 47/24
Kur'an, insanları karanlıktan aydınlığa çıkaran bir rehber olarak gönderilmişti. Ancak bazı insanlar Kur'an'a inanıyor gibi göründükleri hälde, mesajlarının gereğini yerine getirmekte gevşek davranıyorlardı. Yüce Allah, bu durumun Kur'an'ı gereği gibi okumamaktan kaynaklandığına işaret etmiş ve ayetler üzerinde düşünmemeyi kalplerin kilitli olmasına benzetmiştir. Kur'an'ı anlayıp uygulamak önemli olduğu gibi lafzını okumak da sevaptır. Zira Hz. Peygamber, Kur'an'dan okunan her harfe karşılık on sevap verileceğini bildirmiştir (Tirmizî, "Fezailü’l Kur'an “, 16).