Yaşamak,derinliğine,bütün ayrıntılarıyla tanımak demektir. Tanımaksa sevmek,hiç olmazsa hoşgörü demektir. Yaşamak halk olmak,doğa olmak demektir. Bazıları biz yaşamıyor muyuz,diyecekler. Kızmasınlar ama yaşamıyorlar. Diyecekler ki bizim de anamız,babamız,bizim de çevremiz,bizim de arkadaşlarımız,bizim de suyumuz,denizimiz,bizim de sanatımız var,biz yaşamıyor muyuz? Gene de söylüyorum,yaşamıyorlar. Sınırlı yaşamak yaşamak değildir. Donuk yaşamak yaşamak değildir. Yaşamak halkın ve doğanın sonsuzluğunda yaşamaktır. Bir sınıfın sınırında yaşamak insanı zenginleştirmez,fukaralaştırır. Bir de öykünücüler içerisindeysen,o temelsiz,ne idüğü belirsiz öykünücüler içindeysen iyice fakirleşmişsin demektir.