Parti edebiyatı bile değişecek. Özgürlük kavramı ortadan kaldırıldıktan sonra ‘ özgürlük köleliktir ‘ diye bir slogan kalabilir mi? Düşünce ortamı tümden farklı olacak. Aslına bakarsan, bugün anladığımız anlamda bir düşünce olmayacak
Bağlılık, düşünmemek demektir, düşünmeye gerek duymamak demektir. Bağlılık bilinçsizliktir. Winston, birden, yürekten inanarak, çok sürmez, syme’ı buharlaştırırlar, diye geçirdi aklından.