Biz bir insandan nefret ettiğimizde, kendi içimizde yuvalanıp bu insanın görüntüsüyle karşımıza çıkan birinden nefret ederiz. Bizim kendi içimizde olmayan şey, bizi kızdırmaz.
Aslında rastlantılar yoktur.Bir kimse bir şeye mutlaka gereksinim duyuyor ve o şeyi ele geçiriyorsa,bunu ona sağlayan rastlantı değildir; kendisi,kendi içindeki istek ve zorunluluk onu çekip ilgili nesneye götürmüştür.