Uzun zamandır okumak isteyip de ertelediğim bir kitaptı. George Orwell'ın kaleminden çıkan eserin kalitesi elbette ki yadsınamaz. Yazarın bundan önce Hayvan Çiftliği kitabını okumuştum. Onun akıcı ve kolay okunabilen üslubuyla kıyasladığımızda 1984 kesinlikle daha ağır bir üslupla yazılmış. Okuması daha zor. İçeriği daha kasvetli. Yazarın Hayvan Çiftliği'ni birkaç ay gibi kısa bir sürede yazdığını, 1984'ü tamamlamasının ise yıllar sürdüğünü göz önüne alırsak kitabı yazmanın da okuması kadar zaman istediğini çıkarabiliriz.
George Orwell bu kitapla geleceğe ışık tutmuş. İçindeki tespitler -özellikle dil ile ilgili olanlar- beni düşünmeye sevk etti. Yaşanmışlıkla ve bilgi birikimiyle her yaşta okunduğunda belki de farklı imgeleri keşfedebileceğimiz bir kitap. Bu sebeple ileride mutlaka tekrar okumayı düşünüyorum.
Son olarak akıcı olmasa dahi kişiyi düşünmeye ve sorgulamaya iten bu eseri herkesin okumasını tavsiye ediyorum :)