Selda Bayğu

Selda Bayğu
@seldaca_comments
Kader Gayrete Aşıktır...
10/10
·200 syf.··
2020 38. kitabı
#Doktormutfakta #yorum Herkese hayırlı akşamlar... Sizlere çok beğendiğim bir kitap ile geldim. Yorumdan önce baskı kalitesine değinmek istiyorum. O kadar güzel ki Sayfalar muazzam Başlıkların rengi harika Resimler ve anlatım ise fevkalade Her şeyi ile çok güzel bir kitaptı. İlk elime almadan biraz önyargılı oldum bu huyumdan acilen vazgeçmem lazım. Nasıl okuyacağım aman neler var içinde dedim. Ama yanıldım okudukça sevdim. Sevdikçe de okudum. Doktorumuz bu kitabı COVİD-19 süresince evde kaldığı zaman zarfında yazmış. Ben aşçı değilim hele Türk hanımlarına yemek yapmayı öğretme iddiasında hiç değilim diyor. Sadece ufkumuzu biraz açmak için yazdığını söyleyecek kadar nazik bir beyefendi. Yemek tarifleri ise uçuk kaçık ve zor bulunanların aksine yapımı kolay ve pratik tarifler. Pahalı malzemeler, bulunamayan malzemeler yok uygun ve her evde yapılabilecek tarifler içeriyor. Kitabımız 3 ana bölümden oluşuyor. 1- Sağlıklı Beslenmenin Temel İlkeleri 2- Kalp ve Şeker Hastalarında Beslenme 3- Sağlıklı Yemek Tariflerimiz Yazarımız Karbonhidratlardan, yağlara Proteinlerden, vitaminlere Antioksidanlardan, tuz a Her konuya incelikle dokunup açıklamış. Çoğu doğru bildiğim ne yanlışlar varmış. Mutlaka organik gıdayı öneriyor. Bu bakımdan ben şanslıyım sanırım.
Doktor MutfaktaYavuz Yörükoğlu · Hayy Kitap · 2020101 okunma
Reklam

Selda Bayğu

, bir kitap okudu
10/10
·200 syf.··
2020 38. kitabı
Yavuz Yörükoğlu
9.1/10 · 101 okunma
10/10
·288 syf.··
Beğendi
·
2020 37. kitabı
Herkese merhabalar... Bugün sizlere psikolojik - gerilim tarzı bir kitap işe geldim. Açıkçası pek gerim gerim gerilmeyi sevmeyen biri olduğum ve bu tarz fazla kitap okumadığım için sevdiğimi söylemek isterim. Yazım hatalarına fazla takılan biri değilim ama bu tarz kitaplarda konuya adapte olabilmek adına yapılan yazım hatalar birazcık etkiliyor. Kurgu zekice tasarlanmış ve her bölümde buldum derken buluyorsunuz kendinizi ama sonuna kadar bulmuş olmuyorsunuz... Baş Karakterlerimiz William ve Sally Olayların geçtiği yer Rght Ordinary. Öncesinde Üniversite ve sonrasında Hastaneye bir Akıl hastanesine dönüştürülüyor. Birbirini çok seven Sally ve William bir kaza geçiriyor ve William komaya giriyor bu süre zarfında ise Sally büyük bir boşlukta kalıyor. Ona yakınlık gösteren de William ın en yakın arkadaşı oluyor ve aralarında bir yakınlık oluyor. Komadan çıkmayacağını düşündükleri William ise bir gün uyanıyor. Onlar itiraf edemeden de bütün gerçeği hemen anlıyor. (Burada William a üzüldüm doğrusu çünkü gerçekten o şartlar altında terk edilmiş. Neyse burada asıl önemli olan kitapta ona çizilen karakter) Ve orada o an bir intikam planı hazırlıyor. Yıllara yayılan ve unutulmayacak bir plan. Zaten onlara da bunu söylüyor. Hangi insan bu kadar psikopat olabilir demeden edemedim tabi. Başka kişilere de yer verilmiş. Sürekli siyah kadillak gören Danniel. En yakın arkadaşını öldürdüğünü sanan John. Karakterlerin kesiştiği tek ortak isim William. Ah bu kitap okurken benim psikolojimi götürdü. Severek okuduğum bir kitap oldu. Yazarımızın yeni kitaplarını bekliyor ve takip ediyor olacağım. Okumanızı tavsiye ederim...
Beyaz Bantlı KızAyhan Tolga Bakkalbaşıoğlu · Salon Yayınları · 201617 okunma
6/10
·288 syf.··
2020 36. kitabı
Herkese merhabalar... Sizlere yine bir yorum ile geldim. Bursa 'nın Çarşamba Mahallesinde Ayçiçeği apartmanı Seymenler Çıkmazı' ndan uzanan bir hikaye... Kitap bölümlerden oluşuyor. Her bölüm bir kişi sonra ise çalıştıkları nokta. Hacı Mehmet, Tozlu ve Salih. Aynı mahallenin çocukları kendilerince kurdukları çetenin yöneticileri... Hacı Mehmet ile başlıyor kitap iki zengin ve kavgalı aşiretin kaçarak evlendikten sonra doğan oğlu. Bizim adımız sizin adınız derken ikisinin de adında karar kılınıyor. Anne ve babası ise kazada ölüyor. Kuzenleri tarafından daha iyü olsun diye Bursa ya getiriliyor. Onların da amacı oradan kurtulmak ya Hacı aracı oluyor. Küçücük yaşta başlıyor hayat mücadelesi ve fırlamalıkları. Tozlu doğru yolu bulup ayrılıyor mahalleden sonra da Salih. İkinci bölümde Salih in yolu çiziliyor. O küçücük yaşta ben gidiyorum diyerek ayrılıyor evden. Şansı da yaver gidiyor. İş, aş, yatak da bulmuş daha ne. Evleniyor da sonra Cihat a karışıyor. Şehitlik istiyor. Birisi devrim diğeri şehitlik istiyor. Kozmonot olmak isterken, astronot olmak isterken bomba oluyorlar. Ünlem gibi keskin Hacı Soru işareti gibi karışık Salih... Hacı'ya göre ölüm oksijen israfına son vermek, Salih 'e göre ise ölüm bir ödül, cennet kapısı...
Seymenler ÇıkmazıSamet Baysal · Yediveren yayınları · 202048 okunma