𝗚𝘂̈𝗹 𝗚𝘂̈𝘇𝗲𝗹𝗶 1
Herkese Merhabalar...
Sizlere kalemini çok sevdiğim yazardan yepyeni bir serinin ilk kitabı ile geldim.
Yine su gibi okunan kurgusu ile içine alan harika bir kitap okudum.
Karakter ve onların da karakterleri özenle seçilip, itina ile işlenmiş.
Her kitabında olduğu gibi bu kitabında da yan karakterler de şahane onları da sevdim.
Narin'in güçlü, kararlı, tuttuğunu koparan,sevdiğine tatli sevmediğine acı olan dilini pek bir sevdim.
Ferman için onu özetleyen kelime adam gibi adam.
Hancıoğlu ailesinde yenge hariç hepsi sağlam karakterli sevgi dolu ve samimi insanlar.
Ehh şimdi sevmediğim bir kaç kişi olabilir ama onlar da zaten kitaba akış veren, renk katan her yerde olan karakterler.
Berivan ve Şermin sizi hiç sevmedim bileessiniz.
Okurken gerçekten çok eğlendim.
Bu kitap eğer okuyamıyorum okumalarım durdu diyenler varsa onlar için birebir.
Zaten okumayı seven öyle sorun yaşamayanlar içinse elden bırakılmayacak bir kitap
Yetişkin içerik olduğunu da belirteyim.
Narin Gültepe ve Ferman Hancıoğlu
Narin Çamlıhemşinli bir laz kızıdır.
Annesi ve teyzesi ile yaşar.
Küçük yaşta babası ve amcasını kaybedince evin bütün yükünü sırtına yükler.
Kuzeni Belma ise Adana da bir öğretmen ile evlidir.
Narin hem yüreğine hem de bileğine yüklenir.
Yüzü de kalbi de güzel Narin gönül işlerinden uzak sadece ailesinin rızkı peşindedir.
Doğum yapacak olan kuzeninin yanına gidecek olan teyzesinin yaşadığı ufak kaza sonucu iş Narin'e düşer.
Ama ne bilsin kalbinin yerini orada öğrenecek.
Adımını Çukurova'ya atıp ertesi gün ise olaylara atar.
Yardım isteyen genç bir kadına sessiz kalan çevre halkına karşı yürekli bir şekilde müdahale eder.
Helal olsun sana Narin!
𝐒𝐀𝐍𝐂𝐈
𝚃𝚞̈𝚛𝚔𝚒𝚢𝚎 𝙼𝚒𝚕𝚕𝚒̂ 𝙺𝚞̈𝚕𝚝𝚞̈𝚛 𝚅𝚊𝚔𝚏ı 𝚁𝚘𝚖𝚊𝚗 𝙾̈𝚍𝚞̈𝚕𝚞̈
Herkese Merhabalar...
Sizlere bir dönem romanı ile geldim.
İtiraf etmem gerekir ise bu tarz kitapları pek okuduğum söylenemez.
Evet dönem romanları okurum ama daha sağ-sol çatışmalarını derinlemesine alanlardan değil.
Açıkçası bu yüzden biraz tereddüt ile başlamadım desem yalan olur.
Sağ-sol olunca aklımıza hemen neresi geliyor Ankara.
Ben de Ankara'da Gazi Üniversitesi'nde okudum.
Neyse ben o konulara hiç girmeyim.
Ama bir anılar geldi gözüme diyeyim.
İsimler ve anlatılanlar konusunda da gidip araştırma yapma gereği illa ki duydum.
Zaten okurken beni araştırmaya teşvik eden kitapları okumaya bayılırım.
Bu arada kitabımız 1974 yılında basılmış şuan okuduğum ise 11.Baskı yapmış.
Kitaba ve içeriğine göre az kalmış ama değerini de bulur inşallah.
Yazarın anlatımı sanki o anları o pencereden izliyor o yaşanılanlara bizzat şahit olunuyor gibi hissettiriyor.
Karakterleri içsel çatışması ve kendini ifade edip bulma şekillerine de hayran kaldım.
Tabi yazardan da daha önce okuma yapamadığım için kalemine alışma sürecim de olmadı değil.
Ama alışınca sayfalar akıp gitti.
Sağ-sol çatışmalarını konu alan kitapları okumayı sever misiniz?
Hele ki tam kalbinin attığı 1968-1980 yıllarını alan bir kitap ise...
Yitip giden hayatlar, yaşanan katliamlar, işkenceler,..
Dönemin zorlukları, üniversitelerin durumu, boykotlar,devletin yaklaşımları, hocaların tutum ve davranışları,...
Her yönden o dönemi konu alan okuma şöleni sunan bir kalem ve kitap.
Hele ki karakterler üzerinden gidince bir de roman olunca okuması daha bir başka oluyor.
Komünist Leyla ile Ülkücü Dursun'un yaşadıkları sizi etkisi altına alıyor.
Ertuğrul Dursun Önkuzu ile ilgili araştırma da yaptım ve öğrenmiş oldum evet bilmiyordum.
Velhasıl kelam yüreğinizde o sancıyı
SancıEmine Işınsu · Bilge Kültür Sanat · 20121,173 okunma