Kitabın başını okurken dedim ki ne kadar sakin ilerliyor, Zweig kitaplarının aksine bir delilik, depresyon, intihar yok gibi. Erken konuştuğumu biraz ilerleyince anladım. Dr.B karakterinin yaşadığı o zihinsel karmaşayı, içinde bulunduğu durumun çaresizliğini o kadar iyi anlatmış ki, bir yanda hiçlik bir yanda satranç.. Açıkcası düzenli ve iyi satranç oynayan bir kişinin bu kitap hakkında ne düşündüğünü öğrenmek isterdim. Değişik bir kitaptı. Keyifli okumalar ~
SatrançStefan Zweig
Herkesin kör olduğu bir dünyada hayat nasıl olurdu? Bu soruyu bir kez bile aklına getirmeyen, çocukken gözlerini kapatıp kör gibi hareket etmeye çalışmayan yoktur diye tahmin ediyorum. O yüzden bu kitap herkesin ilgisini üstüne çekebilecek nitelikte bir distopya. İlk 200 sayfası çok heyecanlı, akıcı ilerlerken son kırk sayfayı okumakta zorlandım. Beni en etkileyen kısımlar kadınların dayanışması ile ilgili olanlar oldu. Diyaloglar çok ard arda yazıldığı için kim ne söylüyor anlaşılması zor olabiliyor. Bu arada kitapta tek bir isim bile yok sadece lakaplar var. Okuyacak olanlara keyifli okumalar ~