Sena Elturan Gül

Sena Elturan Gül
@senafuk

Sena Elturan Gül

, bir kitap okudu
Puan vermedi·168 syf.·
2 saatte okudu
·
2019 96. kitabı
Can Serdar
7/10 · 8 okunma
Reklam
Puan vermedi·592 syf.··
2019 92. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 24 Ağustos 2019 01:05
Açık ara farkla okuduğum en iyi Azra Kohen kitabıydı. Bence kendisi farklı yollardan ama hep aynı şeyi anlatıyor. Geçmişte, günümüzde ya da başka bir gezegende. Hepsi kıymetliydi ama Gör Beni’nin yeri ayrı olacak bende. Hele ‘İlmiye’ karakteriyle Muazzez hocaya kendisi henüz aramızdayken böyle güzel bir selam vermesi çok kıymetli. Ben okurken çok yerde tüylerim diken diken oldu, çok yerde gözyaşlarım sel oldu... Kitapta birkaç kez geçiyor, ‘Böyle giderse iki nesil sonra çok iyi yerlerde olacaklar.’ deniyor bizim için. Olamadık o ayrı ama bir kısmımız hala çabada. Zaferden değil seferden sorumluyuz diye avutuyor muyuz kendimizi bilmiyorum ama bazen içim umut doluyor. Şu an o umut dolduğum anlardan... İlk insanlık belirtisi işte buydu; Kendimizden başka bir canın iyiliği için hayata yalvardığımızda doğuyordu insanlığımız. Belki de bu yüzden habire doğuruyorduk, kendimizden başkasını sevebilme kabiliyeti geliştirebilelim diye...(s.235.) ‘Türk’ün dağa çıkmışına Kürt diyorlar. K ile T’nin yerini değiştir de bak. Kökten bağlı bunlar birbirlerine! Hele Çanakkale’den sonra bağları iyice güçlendi.(s.341) Özentilik kıyafette, görüntüde değil, çelinen akılların değerlere sahip çıkamayan güçsüzlüğündeydi. (s.93) Savaşın kazanıldığı bir ülkede yaşamak belki de şanstı ama savaşın kazanıldığı bir ülkede savaş sürerken savaşı yaşamayanlar sanki ebediyete kadar zaferden de mahrumdular. (s.233)
Gör BeniAkilah Azra Kohen · Everest Yayınları · 202019,3bin okunma
Puan vermedi·151 syf.··
2019 91. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 19 Ağustos 2019 00:30
“Hasta biriyim ben... Huysuz adamın tekiyim. Çirkinim. Sanırım, karaciğerim hasta. Gelgelelim, bu hastalığımla ilgili en küçük bir bilgim yok, neremin hasta olduğunu da bilmiyorum. Tıp bilimine, doktorlara büyük saygı duymama karşın, tedavi olmuyorum. Şimdiye dek de hiç tedavi olmadım.” Bir giriş anca hem bu kadar kasvetli hem de bu kadar cezbedici olabilirdi. Kitap roman olarak geçiyor ama bence roman değil. Hatıra hatta otobiyografi bile sayılabilir bence zira sürgünden dönüşünde yazdığı eserde öyle psikolojik çözümlemeleri var ki insan bunu yaşamadan tasavvur edemezmiş gibi geliyor bana.
Yeraltından NotlarFyodor Dostoyevski · Can Yayınları · 2025159,6bin okunma

Sena Elturan Gül

, bir kitap okudu
Puan vermedi·151 syf.··
3 günde okudu
·
2019 91. kitabı
Fyodor Dostoyevski
7.9/10 · 159,6bin okunma
Reklam