"Ben de sevdim dostum. Sevmedim diyen de yalan söyler, inanma! Varlığın nedenidir aşk. Çünkü aşk, tıpkı nefes almak gibidir, aşksız hayat, soluksuz hayattır. Soluksuz hayatsa hayat değil, ölümdür.
Aşkı, sevmekten ayrı düşünemeyiz dostum. Âşık kişi sever, hem de öyle bir sever ki, delice, çılgınca, kendinden geçmişçesine, divanece, Mecnunca, Ferhatça, Keremce, Yusufça...
Aşk, aynadır, mirattır.
Aşk, kişiyi kendisine tecelli ettirendir, sevgiliden aksedeni kalp sathında gösterendir, bildirendir."