“Ev sahibine ‘ Çocuklarınız nasıl?’ diye belki sorulabilir, fakat ‘Karınız nasıl?’ diye sormak, bunu kimseye tavsiye etmem, zira adamı evden sopa ile çıkarırlar.Burada evin kadını hiç hatıra getirilmez, sanki dünyada hiç kadın yokmuş gibi davranmak lazım.” Kadın yokmuş gibi davranmak! Aynı Osmanlı tarihçilerinin eserlerini kadınlar yokmuş gibi yazmasına benziyor!
Kibirli ve bencil yöneticilerin, aklı küçümseyip eşitsizliği besleyen köhne ideolojilerin hükmü altındaki çağımız, son hızla uçuruma doğru sürüklenmekte. Günümüzde ne Batı ne de hasımları insanlığı hapsolduğu bu labirentten çıkarmaya muktedir. Batı’nın da Doğu’nun da yaydığı ışık dünyayı aydınlatmakta artık yetersiz ama umutsuzluğa yer yok.