seramania

seramania
@seramania
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Her sabah ezanı işittiğimde içimi kaplayan, ruhumu saran korku, hüzün ve ağlamaklı hal, günün ağarması ile o gecenin sonuna gelindiğini ve içinde umutlar taşıyan yeni bir günün de başlıyor oluşunu düşünmemle geçer. Bana göre umut, içinde renkli çiçeklerin açtığı, ama zehirli otların ve sarmaşıkların da bulunduğu toprağı verimli bir bahçeye benzer. Umudun karmaşasına tutunup güne başlarım ben de.
Sayfa 11 - AYA
--Ne oluyor, Elise, güzelim? Nedir bu mahzun halin? Bana bu kadar umut verdikten sonra? Ben sevincimden uçarken sen sanki matem içindesin. Söyle, pişman mı oldun beni sevindirdiğine? Bana verdiğin sözü zorla mı verdin? Olur a, benim coşkunluğum seni istemeye istemeye sürüklemiş olabilir. --Hayır Valere, senin için yaptığım hiçbir şeye pişman değilim. Öyle tatlı bir zor ki bana bunları yaptıran, istesem de elimde değil pişman olmak. Ama doğrusunu istersen, bu kadar mutluluk ürkütüyor beni. Seni sevmekte belki fazla ileri gittim diye korkuyorum.. --..beni asıl korkutan ne biliyor musun? Sen, senin kalbinin değişmesi. Siz erkekler bir tuhafsınız: İnsan sizi yüreğinin bütün açıklığıyla sevdi mi, sevgisini gösterdi mi, hemen soğuyuverirsiniz, hem de nasıl! Ölsek kılınız kıpırdamaz. --Beni başkalarına benzetneye nasıl dilin varıyor? Bende istediğin kötülüğü gör, ama sana bağlılığıma toz kondurma, Şunu bil ki, benim sana sevgim tükenecek sevgilerden değil. Ben yaşlandıkça yalnız sen olacaksın kalbimde. --Ah Valere, hep böyle derler. Bütün erkekler birdir konuşurken, zamanla anlaşılır her birinin ne olduğu...
Sayfa 3 - İş Bankası Kültür Yayınları, Hasan Ali Yücel Klasikler Dizisi
Edebiyat
...bize hiçbirşey yapmadılar. Bizi tamamen hakim olan bir hiçliğe bıraktılar, çünkü bilindiği gibi hiçbirşey yeryüzünde bir insana hiçlik kadar baskı yapamaz. Hepimizi tek başına tamamen dış dünyaya karşı sıkı sıkıya kapatmakla, dillerimizi çözecek baskı, dıştan dayak ve soğuktan değil de içten yaratılacaktı....çevremde sadece ben ve öz bedenimde bile sadece tamamı bir hiçlik inşaa edilmişti.Yapılacak, duyulacak, görülecek hiçbirşey yoktu, her yerde, sürekli bir hiçlik insanı çevreliyordu, tamamı boyuttan ve zamandan yoksun bir boşluk. Bir aşağıya bir yukarıya yürürdü insan ve düşünceler de bununla birlikte bir aşağıya bir yukarıya gidiyordu...Ama düşünceler ne kadar soyut görünseler de, çevrelerinde anlamsızca dönmeye başlarlar, onlara hiçlik iyi gelmez. Sabahtan akşama kadar insan bekler ve hiçbirşey olmaz. Tekrar ve tekrar beklemeye başlar. Hiçbirşey olmaz. Bekler, bekler, bekler, düşünür, düşünür, insanın şakakları ağrıyana kadar düşünür. Hiçbirşey olmuyordu. İnsan yalnız kalır. Yalnız. Yalnız.
Sayfa 35
Edebiyat
Puan vermedi·77 syf.·
2018 3. kitabı
kendisini cok buyuk bir insan olarak gormesi cok kolay cunku bir Rembrant, bir Beethoven, bir Dante ve bir Napoleon'un yasadigindan habersiz.Bu cocuk duvarlarla cevrili beyninde sadece bir seyi biliyor, aylardir hicbir satranc oyununu kaybetmedigini ve dunyamizda satranc ve para haricinde baska degerlerin oldugunu da bilmediginden kendisinin onemli oldugunu dusunmek icin nedenleri var.
Edebiyat
SatrançStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2020279,7bin okunma