Serhat Çam

Serhat Çam
@serhatthebeast
8/10
·184 syf.··
2026 7. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 10 Şubat 2026 13:45
İnsancıkları bitirdim, hiç iyi değilim ya… içimde bir yerler hâlâ sızlıyor, gözlerim doluyor düşünüp duruyorum.Makar’ın o saf, deli gibi sevgisi… mektuplar, hediyeler, aç kalıp Varvara’yı düşünmesi… Sonra Varvara gidiyor Bykov’la, çünkü başka çare yok: para, ev, karnı tok olsun istiyor. Fakirlikte aşk eziliyor, Dostoyevski bunu suratımıza vuruyor.Ama en çok kıran o son mektup: “Mutlu olmaya çalışacağım… Beni unutma. Gel sık sık gör beni.” Lan niye umut veriyorsun ki? Adam zaten unutamaz, o mektuplar tek varlığı. “Unutma beni” demek, yarayı açık tutmak, “belki dönerim” diye kandırmak. Umut vererek terk etmek, bırakmaktan bin kat acımasız.Okurken boğazım düğümlendi, ağladım. “Keşke biri böyle sevse” dedim, sonra “keşke böyle kırılmasam” dedim. O “beni unutma” lafı içime oturdu, hâlâ çıkarılamıyor. Kitap umudu kırıyor, kalbi kırıyor… en çok da o son zehirli teselli.
İnsancıklarFyodor Dostoyevski · Can Yayınları · 202377bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!

Serhat Çam

, bir kitap okudu
8/10
·184 syf.··
6 günde okudu
·
2026 7. kitabı
Fyodor Dostoyevski
7.6/10 · 77bin okunma
Neden başkaları hiç beklenmedik bir şekilde mutluluğa ulaşırken, iyi insanlar mutsuz yaşamaya mahkum ediliyorlar?
Şu yaşamda yeni bir şey değil ki ölüm, Ama pek öyle yeni sayılmaz yaşamak da.
Şiir
Bugün can sıkıntısı ve hüzünden başka bir şey hissetmiyorum.