Semaver. Sait Faik’in okuduğum ve henüz bitirdiğim ilk kitabı. Kitapta yer alan öyküler bize ne anlatıyor? Sıradan, herkes gibi olan insanların yaşamlarından kesitleri anlatıyor. Bu öykülerin kahramanları ne süper güçlere, özelliklere sahip ne de hayatında çok şeyi başarmış başarılı kişiler. Bu öykülerin kahramanları bilakis bunların peşinden koşmayan kişilerden seçiliyor. Yazarı, Türk hikâyeciliğinin en önemli ustaları arasında yer almasını sağlayan en önemli özelliklerden birisi de bu belki. Kitabı okurken “İyi de bu hikâyede farklı bir şey yok, her zaman karşılaşabileceğimiz şeyler” gibi düşünebilirsiniz ama işin sırrı da burada başlıyor aslında. Her zaman karşılaşabileceğimiz ama ıskaladığımız, göremediğimiz yaşamları o kişilerin gözüyle canlandırabilmek. Sait Faik bunu o kadar iyi başarmış ki umarım okuduğum bu kitabı bir başlangıç olur ve kendisinin tüm kitaplarını daha büyük bir idrakle okuyabilirim.