Savaş bir savaş ki; ancak bu kadar acımasız, insanı, insan olmaktan utandıran bir savaş
Her vatan evladı kendi diliyle, kendi üniforması ile, kendi yurttaşıyla askerlik yapmak, ülkesine hizmet etmek ister.
Kırım da yaşayan tatar kardeşlerimizin bu gibi imkanları yoktu. Onlar ülkemiz kurtulsun diye düşmanlarına karşı düşman üniforması giyerek savaştı, esir düştü.
Tek dertleri ülkelerinde mutlu aile tabloları ile yaşamaktı ama ne Rus ne Almanya izin vermedi hepsi benim askerim ol mutlu ol dedi ama kırım o günden sonra bir daha mutlu olmadı.
Okurken iliklerinize kadar savaşın insanları ne durma soktuğana şahitlik edeceğiniz bir eser okumanızı tavsiye ederim.