Başyapıt…
Türk edebiyatının yüzlerce, binlerce kıymetli eseri var. Aşk-ı Memnu da şüphesiz, onların başında geliyor.
Konusunu anlatma gereği duymuyorum zira herkes biliyor. Fakat o nasıl bir anlatım, nasıl bir dil kullanımı ey Halit Ziya? Bihter’in çektiği acıları öyle derinden hissettiriyor ki kitap, okumayı bir kenara bırakıp Bihter oluyorsunuz o an.
Birçok kişinin düşüncesinin aksine bu kitap yasak aşkın cazibesini değil, yasak aşkın kişiyi nasıl bir çıkmaza soktuğunu anlatıyor.
Her şeyiyle harika bir eserdi. Kesinlikle herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum.
Aşk-ı Memnu
Lakin ya Rabbi! Anlasanız ya, ölüyorum. Onların gözümün önünde seviştiklerinden, gözümün önünde… ben işkenceler içinde kıvranırken, onların saadetlerinden ölüyorum…
Aşkta kalp susmaya başlayıp da zihin yeteneklerini kullanmaya başlarsa, o aşk öyle bir hasta çocuğa benzer ki damarlarında taze bir kan yerine zehirleyici ilaçlar dolaşır.