"Her zaman olduğu gibi kendi görüşünüzü yahut deneyiminizi bir görüşün, ideolojinin sınırları içinde formüle dökmeye başladığınızda mecburen ve kaçınılmaz olarak gerçeklikten bir kopuş ve önemli bir hata payı da birlikte ortaya çıkar. Artık gerçek dünyada neler olup bittiğine dair yeni şeyler öğrenmek yerine, eldeki veri birikimini bu "açıklama tercihi" yönünde değerlendirmekle meşgul olmaya başlarız."
"Zamanın denetlenmesi aslında zordur. Bunu başarmak için sömürülen öznenin işbirliğini sağlamak gerekir. En iyi yolu kişinin kendisinin denetçisi olmasını sağlamaktır."
"Birisi verimliliğin, "tepki gösterebilirliğin" ritmine uyum sağladıkça bunun "biraz daha fazlasını" yapmalıdır... ta ki kendisinden "daha azının" istenmesi için yalvarmak zorunda kalana kadar."