"İlginç" dedim. Besim Dellaloğlu'nun kitabında okuduğum, Nurullah Ataç'a ait cümle geçti zihnimden: Türkiye'de düşünmek, hazır fikirlerden birine katılmak sanılıyor"
"Aslında her birimiz ömrümüzün yarıdan fazlasın, hatta çoğunu kayıp olarak geçiririz. Yoldaşsız, arkadaşsız, şahitsiz. Kimse bize dikkat etmez, mukayyet olmaz. Dikkatten mahrum, odağın, kadrajın dışında uçuşuruz. Tanrı işte bu nedenle var Bize mukayyet olan, hayali arkadaşımız Tanrı."