Şeyma

Şeyma
@seymaben_
Puan vermedi·520 syf.··
2024 9. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 22 Mart 2024 20:32
Büyük beklentilerle okuyup hayal kırıklığına uğradığım bir kitap oldu. Bu kitabı çok okumak istiyordum ama sürekli erteliyordum. Kitabı okuyup çok zaman geçmeden müzeye gitmek istiyordum. Hiç beklediğim gibi olmadı.Bu kitaptaki aşk bana hiç geçmedi. Gerçekten bir aşk var mıydı yoksa kitaptaki karakterin saplantılı takıntısı mıydı? Bilemiyorum. Kemal 30 yaşında ve sevgilisi Sibel için beğendiği bir çantayı almaya gidiyor ve orada Füsun'la karşılaşıyor. Füsun da yeni 18 yaşına girmiş çok güzel bir genç kız.( olayları çok uzun anlatmayacağım). Aşkları bir apartmanda sevişmeleri ile başlıyor. Ve tek yapılan belirli saatlerde orada buluşup sevişmek. Daha çok cinsellik üzerine bir ilişki olduğunu söylebilirim. Kitabın ortalarına doğru sıkıldım. Ama sonunu bir şekilde merak ettiğim için devam edebildim. Kitaptaki Kemal karakterini hiç sevemedim. Tek düşündüğü kendi arzuları, kendi istekleri ... Bana göre takıntılı biriydi. O zamanlarda psikologlar bilindik bir şey olsaydı kesinlikle bir psikologtan yardım alabilirdi :) Füsun'dan ayrı kaldığı zaman zarfında Füsun'un dokunduğu eşyaları elleyip, yüzüne sürüp, ağzına sokup mutlu olması. Bana pek romantik gelmedi. Aşk acısının da bir yaşama biçimi vardır dedirtti. Olan bence Füsun'a oldu. Eğer Kemal ile karşılaşmasaydı farklı bir hayatı olabilirdi. Kitapta dönemin olaylarını, insanların yaşayış biçimlerini, İstanbul'u anlatımı güzeldi. Eski zamana güzel bir yolculuk yapmış gibi oldum. Kitabın beğendim tarafı buydu.
Masumiyet MüzesiOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202460,5bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Puan vermedi·210 syf.··
2023 10. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 30 Nisan 2023 01:04
Hiç düşünülmeden önerilecek bir kitap. Çok güzel incelemeler yapılmış zaten. Sadece şuna değinmek istiyorum. Bir kitabı okurken okuduğumuz ruh halimiz de çok önemlidir. Eğer ki kötü bir ruh halinde iseniz okumanızı tavsiye etmem. Ama ağlamaya ihtiyacınız var ise kesinlikle okuyun.
YaşamakYu Hua · Jaguar Kitap · 202670,7bin okunma
Puan vermedi·96 syf.··
2023 8. kitabı
·
7 saatte okudu
·
Okunma: 20 Nisan 2023 23:42
Çok anlamlı, duygusal ve çok güzel mesajlar veren bir fabl örneği. Kitapta bize ırkçılığı, farklı düşünce ve kişilikte olmanın toplum tarafından nasıl bir tepki aldığını hayvanlar üzerinde anlatılıyor. Kitap mutlu prens gibi kısa ama çok fazla mesaj veriyor insana. Olaylara farklı bakmayı sağlıyor. Orada geçen tavuğun söylediği "Yumurtluyorum ama yumurtalarım alınıp ne yapılıyor bilmiyorum." cümlesi beni çok üzdü.Umarım tavuklar yumurtalarıdan ayrılıyor diye üzülmüyordur :') Kesinlikle okunması gereken bir kitap.
Uçabileceğini Hayal Eden TavukSun-mi Hwang · Genç Timaş Yayınları · 20263,048 okunma
Puan vermedi·272 syf.··
2023 7. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 18 Nisan 2023 22:47
Kitabın konusundan daha çok dilini çok beğendim. Kitabı okurken gerçek bir edebiyat okuduğunuzu hissediyorsunuz. Sona doğru konusu biraz durağan gitse de konusu olarak da güzel bir kitap. Tavsiye edilir.
Dorian Gray'in PortresiOscar Wilde · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202399,3bin okunma
Yaşamak, amacını ortaya koyduğu zaman güzeldi.
Puan vermedi·368 syf.··
2022 3. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 23 Ocak 2022 23:50
Martın Eden okumak istediğim kitaplar arasındaydı. Başka bir kitap için gittiğim sahafta bu kitabı gördüğüm gibi aldım. İyi ki almışım. Gerçekten kendinize inanıyorsanız ve bu yolda azminizi kaybetmeden başaramayacağınız hiçbir şey yoktur.Theodore Roosvelt'in dediği gibi 'İnanmak başarmanın yarısıdır'. Kitapta bu konu çok güzel bir şekilde işlenmiş. Kitapta aşık olduğu kişi ile aynı konuma gelmek için kendini geliştirmeye çalışan ve bu yolda kendisine kimse inanmasına rağmen büyük bir azimle Martın Eden'in başarıya nasıl ulaştığını anlatıyor.Peki hedefinize ulaşınca her şey yoluna girmiş olur mu? Martın Eden için pek de böyle olmadı...
Martin EdenJack London · Dorlion Yayınevi · 2020135,3bin okunma