Ahmet Kaya'dan "Beni Vur" çalarken ağlamamayı şekeri tamamen hayatımdan çıkarmayı iyi müziğini iyi kahveyi ve iyi yemeği yerinde yemeyi; çok su içmeyi, iyi yazı yazabilmeyi, haftada iki kitap bitirebilmeyi, yürümeyi, daha çok sergi gezebilmeyi, daha çok ülke görebilmeyi, sevilmeyi, sevmeyi, aldatıldığım yerde durmamayı, kızgınlığımı açık edebilmeyi, dinlenebilmeyi ve durabilmeyi, seni istediğimi, çok istediğimi söyleyemedim hâlâ.
Barış Bıçakçı şöyle yazmıştı: “Güzel bir kitap okumak ve ömrümün geri kalanını o kitabı okuduğum yerde geçirmek istiyorum,” demişti o. Sonra da bana dönüp sormuştu: “İnsan güzel bir kitap okuduğu yerden nasıl ayrılabilir?