"Ve yoldaşlar, kararlılığınız asla, ama asla sarsılmasın. Hiçbir tartışma sizi yolunuzdan saptırmasın. İnsan ile hayvanların ortak bir çıkarı vardır, birinin dirliği öbürlerinin de dirliğidir, diyenler çıkabilir. Onlara sakın kulak asmayın. Hepsi yalan. İnsanoğlu, kendinden başka hiçbir yaratığın çıkarını gözetmez. Bu savaşımımızda hayvanlar arasında tam bir birlik kurun, kusursuz
bir yoldaşlık sağlayın. Bütün insanlar düşmandır! Bütün hayvanlar yoldaştır!"
Bir hastalığın eradikasyonundan ziyade kontrolünün mümkün olduğunu kavramış bulunuyoruz . Ancak, bazıları dünyanın birçok bölgesinde büyük ölçüde unutulmuş olan pek çok hastalık hâlâ acılara neden olur, kaynak kaybına yol açar ve başka insanların yaşamlarını tehdit edebilir. Neden ? Geçmişte hastalıklara karşı verdiğimiz kahramanca savaşlardan günümüze uyarabileceğimiz önemli dersler çıkarmadığımız için mi ? Hâlâ uygun bir aşı veya etkili bir tedavi olmaması yüzünden mi ?