Seda

Çünkü Hiçbir Şey Göründüğü Gibi Değil
Subcomsndante Marcos'un da dediği gibi ,"Görünüşe aldanmamak gerek."
Sayfa 21 - April Yayınları·Kitabı okudu
Edebiyat
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Sen yolunda yürü ve bırak ne derlerse desinler!" 
Edebiyat
10/10
·170 syf.··
Beğendi
·
2020 2. kitabı
·
57 günde okudu
·
Okunma: 14 Nisan 2020 01:28
Öncelikle şunu belirteyim.Okuma sürem sizi yanıltmasın.Bundan sonraki birkaç cümlemde neden kısa sürede okuyamadığımı anlatacağım.Dilerseniz geçebilir bir alt paragraftan devam edebilirsiniz.Korona virüsüyle beraber e ticarette işlerim birden kapasitemin çok çok üstüne çıktı.Fatura kesmek ve sipariş hazırlamakla meşguldüm.Kalan zamanlarımda da kargo takip ediyordum. Gelelim esas bölüme.Bu paragrafta çok da spoiler vermeden ilerlemeye çalışacağım.Kitabın yapısı ve yazımı olarak okuması zor değil.Bazen hani olur ya küçük yazılarla sık sık paragraflar.İnsanın gözünü yorar.Bu öyle bir kitap değil.Kitabın konusu İkinci Dünya Savaşı sırasında toplama kampında yaşananlar,bizzat yaşayan doktor tarafından anlatılıyor.Bu doktor aynı zamanda logoterapinin kurucusu.Son bölümde logoterapi ve bazı psikolojik terimlerden okuyucuyu çok sıkmadan anlatıyor. *Bu paragraftan sonrası kesinlikle spoiler içerir.* Kitabımız sadece 166 sayfa.Ama üzerimde bıraktığı etki tarif edilemez.Ben ilk defa bir kitaba şu benzetmeyi yapacağım.Bebek gibi kitap.Elinizden bırakamayorsunuz.Okudukça aydınlanıyorsunuz diyeyim.Hayatın anlamını sorguluyorsunuz binlerce kez.Çünkü kitaptaki insanlar dünyanın en kötü koşıllarından birinde.Toplama kampında tesadüfen yaşıyorlar.Ayakları perişan halde,yiyecek kısıtlı,muamele kötü dememe gerek yoktur sanırım.Bazen salgın hastalık var.Korona virüsü salgını ile mücadele ettiğimiz şu günlere denk gelmesi biraz ilginç oldu.Durum kıyaslaması yaptığımızda biz yine de daha iyiyiz.Çünkü bu berbat koşullar için bile bazen seviniyorsun bu insanlar yerindeysen.Çünkü gaz odası denen bir gerçek var.Duygusal bir insan olduğum için araştırmadım ama bu gaz odası dedikleri yerde insanları canlı canlı öldürüyorlarmış.Kitabın bir yerinde “Her şey bir yana ,insan,Auschwitz'in gaz
Edebiyat
İnsanın Anlam ArayışıViktor E. Frankl · Okuyan Us Yayın · 202651,5bin okunma
Kim ne derse desin,biz hâlâ Mustafa Kemal'i Samsun'a götüren Bandırma vapurundayız.
Her şey bir yana ,insan,Auschwitz'in gaz odalarını icat eden varlıktır; ama dudaklarında duayla ya da Shema Yisrael ile gaz odalarına dimdik yürüyen varlık da insandır.
Sayfa 148 - Okuyan Us Yayınları·Kitabı okudu
Edebiyat