Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
İbnu'l Heysem, deneyleri için kullandığı mercekler yardımıyla bir düzenek tasarladı. Camera obscura üzerinde ilk kez matematiksel incelemelerde bulundu. Yine ilk olarak, ışığın düz bir çizgi üzerinde yol aldığını deneylerle ortaya çıkardı. Titizlikle birçok deney tasarladı ve aynı zamanda problemleri matematiksel olarak analiz etmeye de muvaffak oldu. İşte bu sebeplerden dolayı o, çağdaş bilim tarihçileri tarafından önde gelen bir fizikçi olarak değerlendirilmektedir" ( S. H. Nasr, a.g.e, sh. 141-142). 4. Cilt
Sayfa 254Kitabı okudu
Sadece cebir, geometri ve aritmetik değil, optik ve mekanik sahaları da Müslümanların elinde büyük gelişmeler kaydetti. Küresel trigonometriyi icat ettiler; geometriye cebiri ilk uygulayanlar, tanjantı ve trigonometrik hesaplarda yayların ölçümlerini bulmada sinüsü çıkarma işlemini bulanlar Müslümanlardır. Hesabın coğrafi sahada kullanılması ve bu alandaki ilerlemeleri dikkate şayandır. Avrupa'nın dünyanın düz olduğuna inandığı ve bunun aksini düşünenleri yakmaya canı gönülden hazır olduğu bir dönemde Araplar coğrafyayı kürelerle öğretiyorlardı" (The Spirit of Islam, sh.384). 4. Cilt
Sayfa 250Kitabı okudu
Reklam
İslam bir manada , insanlığın ilerlemesini engelleyen veya fazilet ve iyilik yolunu takip etmesine izin vermeyen her türlü esaretten kurtuluş anlamına gelir. İslam, insanlığın kendisini zor ve baskıyla esir eden, yanlış olanı yapmaya zorlayan ve şerefinden, haysiyetinden, malından ve hatta canından mahrum bırakan diktatörlerden azad olması anlamına gelir. Hakimiyetin Allah'a ait olduğunu söyleyerek İslam insanlığı her türlü zalimlerden kurtarır. Bütün insanlar Allah'ın kuludurlar; bundan dolayı, yalnızca O insanların kaderine hükmeder ve kimse O'nun İlahi takdiri olmadan veya O'nun takdirine aykırı şekilde bir şey yapamaz; fayda veya zarar veremez. Sonsuz rahmetiyle yeryüzündeki bütün her şeyi insanın istifadesine sunan Allah'tır ve ilmi araştırmalarla keşfedilen gerçekler veya bundan dolayı, insanoğluna ulaşan faydalar, gerçekte Allah'ın lütfudur. Böylece, İslam ilmi ve bilgiyi, Allah'a imana aykırı kötü bir şey olarak kabul etmek yerine, imanın bir parçası olarak görmektedir (Islam The Misunderstood Religion, Dımeşk 1977, sh.4-11). 4. Cilt
Sayfa 213Kitabı okudu
Gerçek şu ki, "hiç kimse Müslümanların kültürel ilerlemesinin boyutlarını bilemez. Çünkü eğitim sahasındaki ve safhalarla ilgili delil yığınları Moğollar, Hristiyanlar ve entellektüel hayatı kısıtlayan Müslümanlar tarafından yok edilmiştir. Batı'daki insanlar genelde Müslümanların İskenderiye'nin meşhur kütüphanesini tahrip ettikleri şeklindeki eski bir yalana inanırlar. Kitapların belli bir kısmı sokak çatışmalarında tahrip olmuştur. Ancak Serapis'in bu ünlü kütüphanesinin sistematik şekilde tahrip edilmesi M.S. 389'da (Hz. Muhammed'in doğumundan yaklaşık iki asır önce) İskenderiye Başpiskoposu Theophilus'un emriyle gerçekleştirilmiştir. Eski Yunan'ın pek çok harika yapıları ve güzel heykelleri Hristiyanların eliyle aynı akıbete maruz kalmıştır(Gustav Diercks, "Europe's Debt to Islam", Islamic Review, 16:138, Mayıs 1928). Haçlılar, Trablus'un muhteşem kütüphanesini hiçbir pişmanlık duymaksızın tahrip etmişler; Müslümanlara ait kültür ve sanat merkezlerini bir kül yığınına dönüştürmüşlerdir (Ameer Ali, The Spirit of Islam, sh. 351). 4. Cilt
Sayfa 208Kitabı okudu
İslam bilimlerinin Avrupa bilimlerine büyük etkide bulunduğuna şüphe yoktur; Batı'daki bu bilgi Rönesans'ından bir tek etki değil, çok çeşitli etkiler vardı; ana etki tabii ki, İspanya'dan, İtalya'dan ve Müslümanlarla karışıp İslam kültürüne bilimin etkilerini gören Haçlılar vasıtasıyla Filistin'den gelmiştir.(The Legacy of Islam, sh.426-427) Progressive Education Association'ın kurucusu bir diğer Avrupa'lı yazar, İslam hakkında şu görüşleri belirtmektedir: "Komşu Hristiyan ülkelerine kültürel saldırıda bulunan İslam, Avrupa'daki Rönesansın asli yaratıcısıdır" (Stanwood Cobb, Islam's Contribution to World Culture). 4. Cilt
Sayfa 206Kitabı okudu
Nahl suresinde şunu okumaktayız: Biz sanaKitab'ı indirdik ki, hakkında ayrılığa düştükleri şeyi onlara açıklayasın ve inanan kimseler için, (o Kitap) yol gösterici ve rahmet olsun"(16:64). Bu ayet Kur'an'ın, Resulullah vasıtasıyla tebliğ edilişinin sebebini açıklamaktadır. Birincisi, bölük pörçük olmuş insanlara ayrılıklarını gidermek ve Kur'an tarafından sunulan Hakikat temelinde kalıcı bişr birlik kurmak imkanını verir. İkincisi, bu Kitap Doğru Davranış'a yönelten bir rehberdir. Üçüncüsü, tevbe ve selamet yolunu gösterir ve hata etmiş olan günahkarlar için en büyük rahmettir (A. Yusuf Ali, The Holy Qur'an, sh.672). 4. Cilt
Sayfa 194Kitabı okudu
Reklam
Allah'ı, istiva ettiği Arş'ta gözlerinizle görüp, yerde ve gökte görevli melekleri müşahade ettiğiniz ve kendinizi tamamen O'nun kudreti altında hissettiğiniz zaman, iman ve itaatin hiçbir değeri olmayacaktır. O zaman inatçı kafirler ve en büyük günahkarlar bile inanmama veya isyana muktedir olamayacaktır. Fakat iş işten geçmiş olacaktır; çünkü imtihanın süresi dolmuştur. Perde kaldırılıp hakikati herkes gözleriyle görebildiğinde, kimseye şans tanınmayacak ve artık imtihan olmayacaktır; çünkü artık Hüküm Günü gelmiştir (The Meaning of the Qur'an, c.ı, sh.156). 4. Cilt
Sayfa 193Kitabı okudu
Muhakeme sahibi ve adil her insan bilir ki, adalet şartları bu dünyada bütünüyle icra edilemez. Dolayısıyla adaletin mutlak manada icrası için tüm insanların tekrar diriltilmesi asıl olmaktadır ( The Meanin of the Qur'an, c. vı, sh.10-11). 4. Cilt
Sayfa 188Kitabı okudu
"Bu hikmet dolu sistemin Alim-i Mutlak olan bir Yaratıcı olmaksızın öylece kendiliğinden oluverdiği düşünülebilir mi? Ve hangi akl-ı selim sahibi kimse, bu sistemde bizatihi Yaratıcı'dan başkasının olduğunu tasavvur edebilir? Aksi inançtaki kimse iddiasını destekleyecek bilgiye dayanan bir delil getirmelidir, veya en azından Allah'ı niye inkar ettiğine veya O'na niye ortaklar koştuğuna makul açıklamalar getirmelidir." (The Meaning of the Qur'an, c.ıv, sh.43-49) 4. Cilt
Sayfa 176Kitabı okudu
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.