Otorite ile hürriyet, politikayı özetleyen iki zıt mefhum. Çatışıyorlarsa, toplum rahatsızdır; aralarında âhenk kurulmuşsa, mutlu. Otoriteyi yıkmak, anarşiye yol açmaktır. Hürriyeti kaldırmak, toplumu bir veya birkaç kişinin sömürüsüne terketmektir. Demek ki insanlar ne hürriyetten vazgeçebilirler, ne otoriteden. Ama bir hakikati da unutmamalıyız: hürriyetin tek desteği var: hak.. Otorite hem kuvvete
dayanır, hem hileye. Yani hürriyet dâima tehlikededir.