Şiddet bir semptomdur. Hastalık ise çeşitli biçimlerde güçsüzlük, önemsizlik, adaletsizliktir; kısacası, ben aşağıyım ve bu dünyada yurtsuzum, inanadır. Hastalığa, uygun bir kısaltma olarak acizlik diyorum; şiddetin de tetiklenmesi için bir vaat, kişinin acı çekmesi veya ölümü dışında koşulların
iyileştirilemeyeceği umuduyla birleşmiş bir çaresizlik gerektirdiğinin tümüyle farkındayım.
Güç ve Masumiyet
-Rollo May