Ana dili sizin dilinizden farklı olan bir evliliği/ilişkiyi ne kadar sürdürebilirsiniz? Evliliğiniz/ilişkiniz için neler yapabilirsiniz? Mesela eşinizin/partnerinizin ana dilini öğrenip, iletişim kurmak için çaba sarf edebilir misiniz? Kitap da tam olarak bu fikirden yola çıkarak sevginin de farklı dillerde var olduğunu ve herkesin birincil sevgi dilinin aynı olmadığını ifade ediyor. Aile Danışmanlığı veya Çift Terapilerinde referans alınabilecek bir kitap olduğunu düşünüyorum. Keyifli okumalar.
"Doğamızdaki bir şey, başkaları tarafından sevilmeye son derece ihtiyaç duyar. İzolasyon, insan ruhunu mahveder. Bu yüzden, yalnız başına hapsedilme en
zalim ceza olarak düşünülür. Insanın varlığının kalbinde, samimi olmak ve başkaları tarafından sevilmek arzusu vardır. Evlilik, yakınlık ve sevgi için
duyulan bu gereksinimi karşılamak üzere tasarlanmıştır. Bu yüzden antik kutsal yazılar, karı-kocanın "bir beden" olmasından bahsederler. Bu, bireylerin kimliklerini kaybetmeleri anlamına gelmez. Birbirlerinin yaşamlarına derin ve samimi bir şekilde girmeleri demektir."
Bu kitap kendini küçük büyük her hatasında tabir-i caizse paralayanlar için diyebilirim. Kendi girdabında kaybolmuş ve fakat aslında diğer yandan baş etme yetisinin eşiğinde olan danışanlara önerilebilecek, bibliyoterapide destek alınabilecek kaynaklardan zannımca. Kendimce kitabın çıkış noktasını belirteyim sizler de kendinizce uygun gördüğünüz zihniniz bir köşesinde bulundurun. "Sahi, insan nasıl olur da esirger kendinden şefkati?"