Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Geçmiş beni aldattı. Şimdiki zaman bana eziyet ediyor Gelecekten korkuyorum Garip bir korkum var. Gelecekten…
Bir gün alışılacak bu hislere fakat o zaman şimdiki beni bulamayacaksın karşında!
Reklam
Hiçbir tarih dilsiz değildir. İstedikleri kadar sahiplensinler, bozsunlar, hakkında yalan söylesinler, insan tarihi çenesini kapalı tutmayı reddeder. Sağırlığa ve cehalete rağmen, geçmiş zaman, şimdiki zamanın içinde tiktaklamayı sürdürür. Galeano böyle diyor.
Bir şeylerin yokluğunu bilmeden varlığını, nahoşluğunu bilmeden hoşluğunu idrak edemiyor insan. Kim bilir, yaşanan bazı meseleler değerini anlamamız içindir bir şeylerin. Makbule Aras, "Ne garip, insan da meyve misali, en olgunluğa ulaştığında toprağa düşüyor, hamken de kekre bir tat bırakıyor ağızda. Belki de o kekre tat var olduğu için
An hiçbir zaman o an lazım olan bilinçle yaşanmıyor. Geçmişe dönüp baktığımızda hatırlarda hep şimdiki aklımız olsa düşüncesine mahkum ediyoruz kendimizi.
KENDİNİ ÖZLEMEK
Aslında insan, fark etmeden de olsa en çok kendini özler. Ben özlemi, öylesine derindir ki insanın, yaşadığı anın yani şimdiki zamanın içinde bunu tatmin edebilmesi için çok ciddi bir farkındalığa sahip olması gerekir. Eğer bu farkındalığımız yoksa andan tat almamız çok zordur. Bu yüzden beklentilerimizi ve umutlarımızı geleceğe yöneltiriz.
Reklam
Gençken hiç hatıraların yokmuş gibi yaşaman ne gariptir. Sonra hatıralar birden bütün hayatını ele geçirir ve şimdiki zaman gözüne hüzünlü görünür.
Douglas Coupland
Douglas Coupland
Friedrich Schiller
"Gelecek yavaş geliyor, şimdiki zaman uçuyor ve geçmiş sonsuza dek duruyor."
Saatlerce mi? Asırlarca mı yoksa bir an mı? Şuan mı? Zaman gerçekten de şimdiki zaman mı? Ne kadar çok yürürsem o kadar çok uzaklaşacağım bir gerçekliğin içinden geçip varacağım bir hayalin belki peşindeyim, belki ötesinde, belki çok ama çok gerisinde.
Müq
Platon der ki bedenler doğar, ama var olmazlar. Ona kalırsa Homeros'un Okyanus'u Tanrıların babası, Thetis'i de anası yapması bize her şeyin durmadan dalgalanıp akmakta, renkten renge girip değişmekte olduğunu anlat mak içindir. Kendinden önceki bütün filozofların da bu kanıda olduğunu söyler; yalnız Parmenides büyük bir güç saydığı devinimin nesnelerde olamayacağını söylüyormuş. Pytagoras'a göre madde akıcı ve geçicidir. Stoacılara göre şimdiki zaman yoktur; şimdi dediğimiz, geçmişle geleceğin bağlantısı, bileşimidir. Herakleitos'a göre, hiçbir insan aynı ırmakta iki kez yıkanmamışnr. Epikharmos'a göre, geçmişte borç almış olan şimdi borçlu değildir; geceden sabah yemeği ne çağırılmış biri bugün davetsiz gelir yemeğe, çünkü çağıran ve çağrılan aynı adamlar değildirler arnk, başka birer ada olmuşlardır. Ölümlü bir nesne iki kez aynı halde bulunamaz; çünkü farkedilmez anlık bir değişmeyle bir dağılır, bir topla nır; bir gider bir gelir. Öyle ki, doğmaya başlayan şey hiçbir zaman tam bir varlığa erişemez; çünkü bu doğuş zaten hiç bitmez, bir sona varır gibi durmaz, tohum halinden başka hallere, bir o yana bir bu yana doğru hep değişir durur.
Denemeler
Denemeler
1.000 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.