“Ben aklımı kaybetmedim; o benden önce gitti.” Ehl-i Zozan
“Aklı evvel” Akıl evvel = aklıevel, é de deli derler; aklı kendisinden önde giden. Akıl önde, sen arkada kalınca ne oluyor? Sen aklı evvel olmuş oluyorsun. Ha evvel ha sonra; o an akıl seninle beraber olmayınca ne oluyor? Akılsız olmuş oluyorsun. Akılsızlık ile delilik aynı şey değildir; akıllı insana bakarsan evin yolunu tutturuyor, sal çayıra otuz kırk sene daha tek bir gün evin yolunu şaşırmadan gider gelir; bu, o kişinin akıllı olduğuna delalettir ki öyledir, aklı başındadır. Ya aklı olmayan…! Maldır; insanı hayvandan ayıran akıl ise, akıl farkını kaldırdığında ortaya akılcı bir sonuç “mal”lık çıkar. Bu kimi zaman değişiklik arz edip öküzlük, naxırlık olarak da arz-ı endam eder. Ya delilik? İşteee…! Bu mına kodumun şeyi çok akıllıca bir şey. Bu aklıevveldir; napıyor kişi bu durumda? Akıl evvel (ön)de olduğu için nasıl ediyor, nereden buluyor, nasıl akıl ediyorsa; madem aklım benden evvel, o halde aklımı başıma alayım diye akıl edip (bu durumda nolcek, evin yolunu tutacak) napıyor akıl edip? Aklını kovalamaya başlıyor :) Deli işte..! O kovaladıkça akıl ateş böceği gibi kaçıyor, o kovalıyor. O hep evvel… Bu durumu gören ahali ne buyuruyor? Aha bu deli! diyor ve/ya bu kafayı kırmış, sıyırmış diyor. Meselaki akıl senden evvel; ya sen oturmuşsun oturduğun yerde, almışsın aklını başına; ee alır almaz napcen, alınca aklını başına oturcan bir kenara dimii? Mesela işte sen öyle aklı başında oturuyorken birden aklın kaçsa fizana, sen de kalkıp peşine düşsen, gören akıllı sana ne der??? Bu deli yaw der; aha şincik nehatten gössel gössel oturuyodu herii, şimdi ne demeye fizana getti; heçç işte aklı evvel yaw… demezler mi hı? :) Bööylece “deli”ce bir meseleyi daha çözmüş olduk; kimin hangi akıllının işine yararsa… :) Ne demeye çözdüysem, ne güzel çayımı içiyordum ya! Al işte,
Sincik :)
Memleketime kar yağmış ❄️
Babamın Diyarı
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bu kaçıncı sana gelişim Sincik🤔 #Memleket
Deprem!
Ben yaklaşık 7 sene Adıyaman' ın Kahta ilçesinde görev yaptım. Adıyaman benim mesleğe başladığım yer. İlk göz ağrım. Adıyaman' da üçüncü yılımı doldurana kadar hiç çekinmedim o topraklardan. Meğer yerin altında zamanı gelen bir felaket varmış. Hikayem şöyle başlıyor, 3 Mart 2017, 14.07' de merkez üssü Samsat olan bir deprem oldu. Büyüklüğü 5,6 Mw olan bu deprem meydana gelene kadar çevredeki diri faylardan ve riskten habersizdim. Çevremdeki arkadaşlarım beni bilir, araştırmayı severim. Ben de bu durumu araştırdım. Teknik bilgim yok. Üniversitede jeoloji ili ilgili herhangi bir ders de almadım. Ben matematik öğretmeniyim ama merakım için bir araştırma, tez veya makale okuyabilirim diyerek "bu nedir?", "şu nedir?" diye başladım araştırmaya. Okudukça endişem arttı çünkü Doğu Anadolu Fay Zonunu (DAFZ) keşfettim. Sessiz olan bu kırık kuşağı tarihte pek çok kez agresif davranıp büyük yıkımlar yapmış. Benim yaşadığım yer Kahta ve burası kuzeyde Gölbaşı - Sincik segmentine doğuda Türkoğlu - Pazarcık segmentine yakın bir yer. DAFZ' ın Türkoğlu tarafı yaklaşık 500 yıldır suskundu. Bu durum ister istemez beni tedirgin etti. Sessizleştim. Okulda dersimi anlatıyordum ama teneffüslerde bir kenara çekilip düşünüyordum. O dönem arkadaşlarım "Ailevi bir sorun mu yaşıyorsun diye soruyordu?" Depremden bahsedince "korkma, nasip, kader..." diyorlardı. Aslında orada sadece kendim yaşıyor olsaydım korkmazdım en azından bu kadar tedirgin olmazdım. İşin aslı ben depremden korkmadım. Ben olası bir felaketten, çaresizlikten korktum. Özellikle Kahta veya Adıyaman' da hatta civarda hiç akrabam yoktu, büyük bir yıkımda enkazda kim ailemi ve beni arayacaktı?
Deprem
Yine sallantıyla gürültüyle uyuyamayan ben :( adiyaman, sincik 4.0 , 5 km) Rabbim yardımcımız olsun.. Her gece bu saatlerde olması normal gelmiyor
Algınız Batsın !
Kahta ilçesini gösterip "Adıyaman'da hayat normale dönüyor" diye haber yapmışlar. Ya siz birde Merkezi, gölbaşı ilçesini, besni ilçesini, çelikhan, sincik ilçesini görün. Bakalım o zamanda bu haberi yapabilecek miydiniz?
Deprem