Çok sevdim.
Kitabın ana karakteri Ferdinand bir ressam. Savaş sırasında askere alınmamak için İsviçre'ye kaçan biri. Kitabın olay örgüsü de bu beyefendinin askere çağırılması ve eşinin de buna karşı sert duruşu diyebilirim kısaca. Karısının bu konu hakkındaki yorumları ve tavırları beni çok etkiledi. Görüş olarak Ferdinand da her ne kadar eşi gibi düşünse de içinde bir yerde oraya gitmesi gerektiğini savunan biriydi. Üstünde durulan bir diğer konu da Ferdinand'ın bu ikilemi.
Özellikle son sahneyi okurken pür dikkat kesilmiştim. Zweig'in yine kısa ama çok akıcı ve keyifli bir eseriydi.
"Medeniyet yalnızca duygularımızı geliştirir, onları çok yönlü hale getirir, hepsi bu kadar. Üstelik bu çok yönlü, gelişmiş duyulara sahip bir insan eninde sonunda kan akıtmaktan bile zevk duyabilir."