Utanç günlüğümüzde yer kalmadı!..
Bize ait olan ne kadar uzakta?..
Anın kıymetini bil, ey kalp!..
Hayatın tüm mirası karşılıksız sevgi.
Eğer iyiliği bilseydin, bir nefes gibidir aşk.
İki tür sessizlik vardır.
Birinde, düşüncelerinizde yaşayan insanın sesini duyarsınız.
Hayatın birçok anında sessizlik en bilge cevaptır.
Böyle gitmekle menzil alınmaz, O âyine Güneş'tir, çözemezsin demedim mi?..
İnsanda suret-i Rahman var, insan, Allah'ın sırrı ,sırrı sır’da sırla gör.
Diğerinde ise hiçbir şey duymazsınız.
Birinin öfkesini, kötü alışkanlıklarını, saçma inançlarını ve çelişkilerini görmediyseniz.
Hiç ol ki, her şey olasın!..
Fakat aklı başında olanlar, ona seni seviyorum demeyin, onlar engin karşılıksız sevginin merkezine hep yolculuk halindedir.
O kendi gönlünden düşmüş putperest yanınla.
Herkes gün batımını ve neşeyi sevebilir.
Sadece az sayıda insan kaosu ve çürümeyi sevebilir.
Vardı öyle yalan günlerimiz.
O zaman çocuktu şimdi hikayesini yaşıyor
Ama kalbin hafızası vardır.
Ve ben hiçbir şeyi unutmadım, sevgimin arkasında durarak.
Ve aşk dediğimde tam böyle bir şey.
Hiç ol ki, her şey olasın!..
Bir şeylerin değeri, suretlerinde değil.
Gerçekleşme yoğunluklarında yatar.
İşte bu yüzden unutulmaz anlar, açıklanamaz şeyler ve eşsiz insanlar vardır.
Zaten dünya şehvetlerine bağlı olan kalplerin akılları benden perdelidir.
Hep gittiği zamanı hatırlarım, gelsede konuşacak bir şey yok.