Selda

Ya Bağımsızlık Ya Ölüm
Bu kararın dayandığı en güçlü düşünce ve mantık şuydu : "Temel ilke,Türk miletinin haysiyetli ve şerefli bir millet olarak yaşamasıdır. Bu ilke,ancak tam istiklale sahip olmakla gerçekleştirilebilir.Ne kadar zengin ve bolluk içinde olursa olsun,bağımsızlıktan yoksun bir millet,medeni insanlık dünyası karşısında uşak olmak konumundan yüksek bir davranışa layık görülemez. Yabancı bir devletin koruyup kollayacağını kabul etmek,insanlık vasıflarından yoksunluğu,güçsüzlük ve miskinliği itiraftan başka bir şey değildir. Gerçekten de, bu seviyesizliğe düşmemiş olanların,isteyerek başlarına bir yabancı efendi getirmelerine asla ihtimal verilemez. Halbuki,Türk'ün haysiyeti,gururu ve kabiliyeti çok yüksek ve büyüktür.Böyle bir millet esir yaşamaktansa yok olsun daha iyidir. O halde, Ya İstiklal Ya Ölüm!"
Sayfa 14 - ALFA YAYINLARI
Reklam

Selda

, bir kitap okudu
10/10
·510 syf.·
Beğendi
·
6 günde okudu
·
Okunma: 25 Kasım 2017 00:00
·
2017 23. kitabı
Vladimir Bartol
9/10 · 50bin okunma
Hasan İbni Sabbah
"Bakın eğer biri,benim gibi biri diyelim,gördüğü,hissettiği,algıladığı hiçbir şeye güvenemeyeceğinin farkına varır,yalnızca bilinmezlikle,belirsizliklerle kuşatılmış olduğu kanaatine erişirse,hayallerinin elinde oyuncak olduğunu algılarsa hiç üzülmez.Bunu bir olumsuzluktan ziyade hayati bir gereklilik olarak algılar.Kendisinin de er ya da geç bu duruma intibak etmesi gerektiğini kavrar.Hayal hayatın temel yapı taşlarından biridir.Bizim hasmımız değil,bizi ayakta tutacak vasıtaların en önde gelenidir. Heraklit kainatı hiçbir planı olmayan zaman tarafından tanzim edilmiş bir karmaşa yığını olarak görüyordu. Zamanı da istediğinde devirip sağa sola saçtığı istediğindeyse düzenli bir biçimde üst üste dizdiği renkli taşlarla oynayan bir çocuğa benzetiyordu.Ne kadar yerinde bir teşbih! Zaman bir hükümdara,bir sanatçıya benzer.Amaçsız tutkularını vücuda getirerek önce dünyayı peşlerine takarlar.Sonrada bizi anlamsızlığa boşluğa iterler.Bir taraftan da kendi yarattıkları kanunların kölesi haline gelirler.İşte böyle bir dünyada yaşıyoruz.Dünyayı işleten kanunlara karşı çıkabiliriz elbette.Ama biz de bu kanunların parçasıyız ve onlardan kurtulma imkanımız da yok. Kısacası burası hataların ve hayallerin en önemli faktörler olduğu bir dünya"
Sayfa 271 - Koridor Yayıncılık·Kitabı okudu
Tarih
'Hiçbir şey gerçek değil,her şey mübah.'
Sayfa 223·Kitabı okudu
Tarih