Çocuklar hayatta yaşadıkları şeyler sonucunda kendi kendilerine
de bazı sonuçlara varırlar. Bazı çocuklara, "Değersizsin," denilmiş
olmayabilir, ancak ailedeki daha büyük çocuklara ayrıcalık gösterildiğini, erkeklere kızlara göre daha çok değer verildiğini ya da kitap
kurtlarına göre sporcu çocukların daha popüler olduğunu fark etmiş
olabilirler. Bu deneyimleri, "Yaşı büyük olan çocuk, bir erkek çocuk
ya da sporcu çocuk kadar iyi değilim," diye düşünerek anlamlandırmaya çalışabilirler. Zaman içinde bu fikir, akıllarında, "İşe yaramaz
biriyim", "Kusurluyum" ya da "Zavallıyım" diye yer edebilir.