Lev Tolstoy,bu konuda şöyle der:
"Hayattaki düzensizliklerin en önemli etkenlerinden biri şudur:Herkes hayatında sadece refaha kavuşmayı ister ama hiç kimse hayatı yükseltmek için gayret göstermez ve çalışarak hayatını daha iyi bir şekilde ayarlama ihtiyacı duymaz."
İçimde hiçbir arzu yoktu.Ne geçmişi,ne geleceği düşünmüyor, ancak yaşamakta olduğum anları biliyordum.Ruhum rüzgarsız ve kırışıksız bir deniz gibi sakindi.
Yaşamak,tabiatın en küçük kımıldanışlarını sezerek,hayatın sarsılmaz bir mantık ile akıp gidişini seyrederek yaşamak;herkesten daha çok,daha kuvvetli yaşadığını,bir ana bir ömür kadar çok hayat doldurduğunu bilerek yaşamak...Ve bilhassa bütün bunları anlatacak bir insanın mevcut olduğunu düşünerek,onu bekleyerek yaşamak...