"Bu dünyada çobansız da, köpeksiz de yaşanabilirmiş. Ama bunu anlamak için her defasında bu kadar kanlı kurbanlar verecek olursak pek çabuk neslimiz kurur. Bari siz gözünüzü açın da, ileride başınıza yeniden itler, hele kendilerini kurt sanan palavracı itler musallat olursa, sürüyü canavarlara paralatmadan onları defetmeye bakın."
Dünyayı iki kişi yaşar Hasan. Birisi veliler, diğeri de deliler. Veliler bilerek, deliler de bilmeyerek yaşarlar. Bunların arasında kalan iki sınıf daha vardır. İnsanlar ve gölgeler. Birincisi gerçeği yakalamış, kurtuluşu için aslına sadık kalarak yaşar, ikincisi, birinci sınıfın yere düşen gölgesi mahiyetindedir.