Başım düşmüş dizine ,gözlerim seni bulmuş,
Alnımdan öpeceğin günü düşünüyorum.
Ben o gün bir dalgayım, körfezinde durulmuş,
Ben o gün ocağında kül bağlamış bir korum.
Gecemin yıldızıydın , güneşi gündüzümün,
Neden geç doğdun fakat ey güzeller güzeli?
Çizgisiz bir parçası görünmüyor yüzümün,
Kalmadı saçlarımın ağarmadık bir teli!
Ah gençlik!Tıpkı bir baharın ilk çiçekli günlerine benzer.Yeşil kırlar, kelebek dolu bahçeler, güzel kokular içinde serçelerin şen efsanelerini doymadan dinleyerek dolaşırız. Idealimizin rüyası bize hayay kışının fırtınalarını, karlarını, tipilerini hatırlatmaz.
Evet, sırf merhametle yapılmış bir yardım, halis bir cinayetten başka bir şey değildir.Kime acıyıp bir şeyin mukabili olmayarak yardım edersek, onun azmini, iradesini dumura uğratıyoruz demektir.