Kim olursanız, ne olursanız, nasıl olursanız olun ama kendinize girip çıktığınız bir kapınız olsun...
Az olun ama hakiki olun!
Bir gün kendi kapınızı çalacak yüzünüz olsun!
Birkaç yıl önce okumak için can attığım gerek üslubu gerekse çevirisini fazlasıyla başarısız bulduğum bir eserdir. Pablo Neruda'nın sürgün hayatı yaşadığı bir dönemden kesitler sunar ama benim beklentimi karşılamadı. Kitap Postacı adıyla sinemaya da aktarılmıştır. Normalde filme aktarılan kitapları okumayı çok severim daha iyi karşılaştırma sağlama açısından ama bu roman kesinlikle olmamış. Vakit kaybı diyemem ama beğenmedim.
Herkesin şu günlerde okuması gereken olağanüstü bir kitap. Market rafında tesadüfen incelememle vurulduğum, okumak için tutuştuğum enfes bir tat. Yazarına gelince bir defa tutuldunuz mu bırakmak mümkün değil. Artık her yazarda onun tarzını arıyorsunuz en azından benim için öyle oldu. Çok zor okuması, uzun betimlemeler yapmış, gereksiz yere kasmış diyen kim varsa kulaklarınızı kapatın ve okuyun. Emin olun bir defa okuduktan sonra sırasıyla diğer kitaplarını da okuyacaksınız. Aşk derecesinde hayran olduğum üç yazardan birisidir. Bazen pilar'ın yerinde olsaydım diye düşünmüyor değilim.
KörlükJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınları · 2022132,1bin okunma