Türk Aynştaynı Oktay Sinanoğlu'nun yazılarının, televizyon programlarındaki konuşmalarının derlendiği bu kitabın yazılış amacı açıkça bellidir ve bu da Türk halkını bilinçlendirmektir. Diğer meslektaşları gibi yalnızca kendi alanıyla yahut yalnızca laboratuvarla ilgilenmeyen Oktay Sinanoğlu'nu fazla anlatmaya gerek yoktur sanırım. Bilim adamı gözüyle gördüğü dünyayı ve doğruları ne pahasına olursa olsun anlatan yazar bu kitabında da yine bunu yapıyor. Halkımızı nasıl kimliksizleştirdiklerini, nasıl ele geçirdiklerini, millî olmayan millîleri bir güzel anlatıyor. Bunları kimin ne amaçla yaptığını da söylüyor. Türkçemize sahip çıkmayı, birlik olmayı, sorgulamayı ve anlamayı bizlere öğütlüyor. Kitapta çok küçük bir kısma katılmasam da çok bilgilendirici bir kitap. Herkese tavsiye ederim. İyi okumalar.