Başak

Marceline Proust

, bir kitap okudu
9/10
·80 syf.··
Beğendi
·
10 saatte okudu
·
2023 43. kitabı
Osamu Dazai
6.5/10 · 3.817 okunma
Başak
Kapağın güzelliği…💗
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Taliban adlı bir grup ülkeyi ele geçirmişti ve kız okullarını yakıyorlardı. Erkekleri upuzun sakal bırakmaya, kadınları da burka giymeye zorluyorlardı. Burka giymek, dışarıyı görmek için yalnızca küçücük bir pencerenin olduğu kumaştan, kocaman bir topun içinde yürümek gibi bir şeydir. Yaz aylarında da fırın gibi olur. Ben en azından burka giyinmek zorunda değildim. Babam, Taliban’ın kadınların yüksek sesle gülmelerini, hatta beyaz ayakkabı giymelerini bile yasakladığını söylemişti; çünkü beyaz “erkeklere ait olan bir renk” idi. Kadınlar sırf tırnak cilası sürdükleri için hapsediliyor, dövülüyorlardı.
Sayfa 94 - epsilon yayınları, pdf·Kitabı okudu
Zulüm
Başak
Bu kitabın yayınlandığı yıl 2014’ten beri hatta yüzyıllardır hiçbir şey değişmedi, bugün aynı caniler Mahsa Amini’yi katlettiler, görmediğimiz adını duymadığımız onlarca kadına aynı zulmü yapmaya devam ediyorlar…
Gözlem
“Hayatın gerçekliği hafızadan ve gözlemden geçer; aksi hâlde hayat avuçlarımızdan akıp gider. Tüm gözlemlerimi ve hafızamı, karekterlerime aktarıyorum, böylece gerçek olabiliyorlar. Gerçek olmalarının yolu ‘tam’ olmalarından geçiyor. Bu yüzden onların kıyafetlerine kadar detaylara boğulup, gerçek hayatta birçok insandan hafızama aldığım hususları işliyorum.”
Sayfa 307 - Opera Kitap·Kitabı okudu
Edebiyat
Başak isimli okura yanıt verildi
Başak
Marceline Proust Kesinlikle öyle👍🏻
Gözlem
“Hayatın gerçekliği hafızadan ve gözlemden geçer; aksi hâlde hayat avuçlarımızdan akıp gider. Tüm gözlemlerimi ve hafızamı, karekterlerime aktarıyorum, böylece gerçek olabiliyorlar. Gerçek olmalarının yolu ‘tam’ olmalarından geçiyor. Bu yüzden onların kıyafetlerine kadar detaylara boğulup, gerçek hayatta birçok insandan hafızama aldığım hususları işliyorum.”
Sayfa 307 - Opera Kitap·Kitabı okudu
Edebiyat
Başak
Gözlemlemek; bir nevi olayları, kişileri ya da herhangi bir şeyi okumak değil mi aslında. Duruma böyle bakınca ilk ayetin, ilk emrin “Oku” olmasının ne kadar geniş bir anlam barındırdığını düşünüyorum. Allah’ın bize etrafı oku, olanları oku, kişileri oku, kendini oku demesi gibi geliyor. Hep zihinde bir işlem. Edebiyatta bu değil mi zaten. Tıpkı Proust’un yaptığı gibi hayatı okumak, insanları okumak, kendini okumak.