10/10
·496 syf.··
2026 55. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 12 Haziran 2026 00:42
Hahhh Allah razı olsun Lore' m ya tam diyorum ulan şeker şeker okumalar yaptırıyor, güldürüp eğlendiriyor en son sayfada vurdun mu bacım sen bize tekmeyi Resmen çok sevinmeyin, yeter bu kadar aşk böcüklüğü dedi ve kazığı böğrümüze soktu O sondan sonra ben üçüncü kitabı nasıl bekleyeyim kadın Serinin devam kitabı olduğu için konusuna dair çok fazla detay vermeyeceğim ama ne yalan söyleyeyim ben ikinci kitabı daha bir çok sevdim. İlk kitapta Ayperi' nin travmalarına hakimdik ama bu kitapta zirveyi yaşadık. Dibine kadar acı çekerken Ayperi'nin yeniden doğuşunu okumak acayip keyiflendirdi beni. (Küçücük yaşından beri çekmiş zaten artık rahatlasın küçük kızım) Ama bu yeniden doğuş süreci epey yorucuydu karakterimiz açısından doğrusu. Ne kadar acı çeksek de kitabın devamında aşka, sevgiye ve komediye dibine kadar doyduk. Ömer Seyirhan sen bambaşka bir mevzusun adamım Seni, sevgini, tutkunu okumak muazzamdı. İlk kitaptan beri düşüyorum sana bil. Benim seride en sevdiğim karakter Melike, arkadaşlar. Kendime dehşet benzetiyorum Allah kahretmesin (dışım Şeyma içim Melike resmen) O kadar güldüm ki Melike' nin olduğu her sahneye ruhumu teslim edecektim az daha. Ömer ve Ayperi'nin sevgililik aşamaları çok güzel ilerletilmiş kitap boyunca. Özellikle düğünden çekip adamı çıkarması beni bir yükseltti sormayın. Şeyma ve Muharrem ilişkisi çok nahif ve tatlı ilerlerken, Yavuz ve Melike cephesi henüz birbirlerine olan hislerini sadece kendilerine saklama aşamasında. (Ama ikisini okumaya bayılıyorum.)   Ben ilk kitapta duvara yazıları yazan kişiyi çok merak etmiştim yorumumu hatırlayanlar bilir bu kitapta sonuca ulaştı sahneye gülmekten öldüm. şimdi benim her kitapta bir şeye dibim düşüyor ya da merak ediyorum ya hani; Allah'ını seven bana Melike'nin çoraplarının linklerini bulsun.
Tozlu Pembe 2Loresima · Ephesus Yayınları · 2026218 okunma
8/10
·240 syf.··
Beğendi
·
2026 175. kitabı
·
36 saatte okudu
·
Okunma: 09 Haziran 2026 09:35
Merhaba sevgili dostlarım Bugün Beyaz yakalılar için bir kitap önerisiyle geldim. Nedir beyaz yaka ? Beyaz yakalı, fiziksel güçten ziyade zihinsel emekle, genellikle ofis ortamında yönetim, planlama, analiz ve idari işler gibi görevlerde çalışan kişilere verilen genel bir tanımlamadır.Onun karşısında mavi yakalılar terimini görüyoruz. O ise daha çok beden gücüyle çalışanları temsil ediyor .Bu şekilde çalışanlar genelde önlük giydiği için mavi yakalı ,diğerleriyse daha prezantabl,şık .. Evet her dönemde insanların en büyük hedefi iyi okulları bitirip ,güzel bir işe başlayıp ,belki evlenip hayatını kurmak ..Ama iş hayatı tam bir sirk çadırı diyorum ben .Her türden insan var ,İyisi, kötüsü, fesatı, kıskancı, dostane,sahtesi ...Tiyatrolar dönüp duruyor.Nerden bildiğimi sormayın Bu kitapta dört mevsime benzetilmiş çalışma hayatı .Öyle diger kitaplarda ki gibi beş adımda yönetici olun,on adımda iyi sekreter olmanın yolları gibi hedefler yok .Ama samimi bir dil var .Anlatılan kısa pasajlar var. Mesela beni Ikea hikayesi çok etkiledi .Ikea İsveç te 1960 lı yıllarda kurulmuş büyük bir dünya devi .Ben de çok seviyorum ,tarzıma çok yakın. Evimin nerdeyse herşeyi Ikea dan .Biliyorsunuz onların sistemi demonte mobilyalar .Kendin alıp evde kendin monte edersen çok ucuza geliyor .Mağazaya gittiginde insanlar pesinde dolaşmıyor satış yapmak için .1970 lerde Japonyada mağaza açıyor. Ama orda iş yapamıyor. Çünkü Japonların evleri küçük. Ikea mobilyaları ise kocaman. Ayrıca Japonlara monte etmek falan saçma geliyor .Onlar hizmet bekliyor .Ve mağaza kapanıyor . Yani herkese aynı muameleyi yapamazsın.Iş hayati da tam da böyle bence .. Hayata yeni atılacak gençlere bir başucu kitabı bu .Kapatıp rafa koymadan, el altında bir rehber ... Kitapla kalın dostlar... Beyaz Yakanın Dört Mevsimi Eren Gülsever
Beyaz Yakanın Dört MevsimiEren Gülsever · Ceres Yayınları · 20264 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Nobel için Kırk Takla
Puan vermedi·560 syf.··
Beğendi
·
2026 12. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 23 Mayıs 2026 17:12
Kitap çok güzel bir kurguya sahip.3 ayrı hikayeyi hatta 3 ayrı romanı birleştirip tek çatı altında bulusturmayi başarmış yazar.Edebi değer olarak ise; asıl kahraman olan Artur oldukça başarılı ancak diğer hikayeler Züleyha ve Narinin birçok yerinde ortaokul hikaye kitabı tadında kalmış metinler..Ozellikle Narin in Ezidi yaşlı kadın ninesi o kadar yapmacık kalmış ki sormayın. Kitab bir damla suyun binlerce yıllık yolculugu gibi büyük bir temayı işlemiş. Fakat zalım Nobel için her kese mavi boncuk dağıtılmış.Eşcinsel bir kahraman bile eklenerek Netliks dizisine de dönmüşüz kitapta. Türkiye,Türkler ve İslam dini ile ilgili olumsuz duygu oluşturacak şeyler pompalanmıs bir güzel ,ordada vazife yerine getirilmiş,Türk kültürü örselenmiş biraz. Tamam çok matah bir halimizde yok da "Gece Yarisi Ekspresi" kepazeligindeki polis algisi yine ve yeniden parlatilmis. Isid katillleri ve katliamları anlatılırken onları besleyip büyüten ABD kahraman ,kurtarıcı, iyilik meleği gibi yaldizlanmıs malesef kine. Rambo bacılık da yapılmış en fistanlı haliyle.Tarih hırsızı ingilizlerin ve Fransizlarin çalıp çırptığı ve onlarla kurdukları koca koca müzelerin içinde ki eserlerin neden çalınıp taşındığı bir cümle ile geçiştirilmiş.Ortadogululara orda da giydirmiş Elif hanım. Ermeni meselesine dokunamamişlar aslında orayada bir göz kırpsaydı nobelle ilgili hiç bir şüphesi kalmazdı. Elif Şafak iyi bir yazar,kurgular ve olayları özümsemiş çok başarılı,kültürlü. Kaynakça bile adam dövmelik ,sayfalar dolusu hazırlanmış.Okurken enstanzibullah dedirtiyor hakkını teslim etmek gerekir. Ama ,fakat ve lakin yetmez bacım .Ortadogulu amca karakterleri,saçma sapan yaşam biçimleri nedir öyle. Çabani takdir ederler ama Nobeli şimdilik vermezler.Kitabin ismi Gökyüzünde Nehirler Var çok başarılı bir
Gökyüzünde Nehirler VarElif Şafak · Doğan Kitap · 20251,754 okunma
3/10
·336 syf.··
2026 48. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 04 Haziran 2026 22:00
Hellooovvv Çıktığından beridir kapağıyla baş edemediğim kitabın meğerse en masum kısmı kapağıymış bilemedim. Başlarda Holland kardeşler okunabilir gibiydi ama sonradan saçma ergen bir hâl aldı ki sormayın gitsin. Tamam karakterlerin yaş ortalaması yirmi beşin altında olabilir ama biz ne ergenler okuduk ağır usturuplu ne istediğini bilen. Holland kardeşlerin ikinci küçüğü olan Knox Holland'ı okuyoruz . Kendisi motokros yarışmacısı. Kariyerinin ilk yılında sinirini takım arkadaşından çıkarınca takımdan kovulması da kaçınılmaz oluyor. Knox kariyerini yeniden kazanmak için Olimpiyatlarda madalya sahibi cimnastikçi Avery'den ders almaya başlar. Avery ise yarıştığı bir yarışma sırasında sakatlanır ve yoğun antrenmanlarla iyileşmeye çalışır. Üzerindeki baskıdan kurtulup cimnastiğe geri dönmenin planını yaparken bir yandan da Knox'a özel dersler vermeye başlar. Yani bu kısıma kadar konu böyle. Başlarda birbirlerine olan tahammülsüzlükleri ve hangisinin egosu daha büyük tartışmasını okurken eğlendik gibiydi. Ama sonra bakın abartmıyorum iş tamamen ergen tavırlara döndü. Knox'un ben ilişki yaşamam, ben kimseyle çıkmam, ben kimseye sarılmam kararlılığı üç saniye falan sürdü. Ki bunu kızın söylemesi gerekirken Knox dan duymak saçma geldi. Avery, Knox dan bir tık daha iyiydi ama karakter olarak bence ben onu da sevmedim. Senin yaşın ne başın ne! Bacak kadar boyu var, türlü türlü huyları var. İşin en trajik yani ise beş Holland kardeşlerin en merak ettiğim abisi Hendrick'in kitabının olmaması ! Resmen şokum şaştı. Bacaksız Flynn'ın bile kitabı varken Hendrick'in nasıl olmaz anlamıyorum. Şimdilik diğer kardeşler hiç ilgi alanıma girmediği için seriye devam etmeyeceğim. Herkesler bir okusun bakalım kesin kararımı o zaman veririm bence. Ama bildiğim birşey var ki bu
Kırılma NoktasıRebecca Jenshak · Nox Yayınları · 202614 okunma
BORGES’E YOL SORMAYIN, KAYBOLURSUNUZ!
7/10
·146 syf.··
2026 90. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 02 Haziran 2026 23:27
Borges çok az metinle çok büyük şeyler anlatır. Özellikle Yolları Çatallanan Bahçe, insanı düşündürür, durdurur, geri döndürür. İlk bakışta bir hikâye okuduğunuzu sanırsınız; sonra fark edersiniz ki aslında zamanın içinde dolaşıyorsunuz. Borges'in derdi yalnızca kelimelerle değildir; onun asıl meselesi zamandır. Hikâyelerinde zaman doğrusal olmaktan çıkar. Geçmiş, şimdi ve gelecek birbirine karışır. Bir yol başka bir yola açılır; o yol başka bir ihtimale. Her seçim yeni bir evren yaratır. Bugün internette bir bağlantıya tıkladığınızda açılan yeni sekmeleri düşünün. Her sekme başka bir pencereye, o pencere başka bir dünyaya açılır. Borges bunu internetten onlarca yıl önce hayal etmiş. Yolları Çatallanan Bahçe aslında bir tür hipermetin deneyimidir. Hikâyedeki yollar, gerçekte zamanın dallanıp budaklanan ihtimalleridir. Çok ileri görüşlü bir yazar. Bu yüzden Borges'i okurken bazen bilim kurgu okursunuz, bazen felsefe. Bir sayfada Doğu mistisizmine rastlarsınız, diğerinde İslam, Hristiyanlık ya da Yahudi düşüncesine. Rüyalar, aynalar, sonsuzluk, kader, zaman... Ne ararsanız vardır. Borges'in zihni o kadar doludur ki bazen kelimeler yetersiz kalır. K.Sayfa 139: "Borges'e en büyük keyfi veren şey, zihinle, rüyalarla, uzam ve zamanla böyle oynamaktır işte. Oyun ne kadar karmaşıklaşırsa, o kadar çok keyif alır. Sırası gelince rüyayı görenin de rüyası görülebilir. 'Zihin rüya görüyordu; gördüğü rüya Dünya'ydı.'" İşte bu yüzden Borges'e yol sormayın. Çünkü onun evreninde yollar mekâna değil, zamana çıkar. Haritalarla değil, ihtimallerle çizilir. Ve bir kez o labirente girdiniz mi, kaybolmak kaçınılmazdır. Belki de Borges'in istediği tam olarak budur: Yolunuzu bulmanız değil, kaybolmanız. Borges'in bu kısa kitapta bir çok öyküsü var. Fakat bir diğer dikkate değer
Edebiyat
Yolları Çatallanan BahçeJorge Luis Borges · İletişim Yayınları · 1995240 okunma
Puan vermedi·210 syf.··
2026 1. kitabı
Hiç kitap okuyup ağlayanı gördünüz mü? Görmek ister misiniz veya yaşamak ister misiniz? Öyleyse durmayın hemen açın ve Fugui’nin çektiklerine ağlayın. Yu Hua duygusallığın tabiri caizse dibini aktardığı bu kitap mutlaka okunması gereken kitaplardan… Bir insanın başına en fazla ne gelebilir diye sormayın Fugui bu sorunun cevabı.
YaşamakYu Hua · Jaguar Kitap · 202670,6bin okunma