Ahmet Sarı

Radyoda haberleri dinliyorum içim sıkılıyor, olaylar olaylar, kaç kuşaktır herkesin başını ağrıtan o malum soru: Memleket nereye gidiyor, ne olacak bu işin sonu? Kim bilir kaç yüzyıldır bunu kaç milyon kişi sordu, şimdi sıra bizde.
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
… Memleket meselesi…” Ahmet güldü. “‘Vatan,’ diyecektim ama bu kelimeyi öyle kepaze ettiler ki… Bazı sözleri gereksiz yerlerde kullanmayı yasak etmeli… Bunların başına da ‘vatan’ ve ‘millet’ kelimelerini yazmalı…
Sayfa 132·Kitabı okudu
“Burada bunlar olurken”i hesaba katmak hayata duymak istediğimiz güvenin de dayatmasıdır. Bir hastanın aralık kalmış göz kapakları arasından ölümün donuk ışıltısı geçerken pencere önünde patlayan bahar tomurcuğu bize acımasız gelse bile hayatın varlığı ve devamı hususunda umut verir.
“Büyük laflar etmeyi seven genç subayların koca bir imparatorluğu on seneden kısa bir süre içinde nasıl felakete sürüklediğini hemen herkes görmüştür.”
Sayfa 109·Kitabı okudu
“Bakın,” dedi, “Osmanlı meclisi dediğiniz topluluğu ben size anlatayım: Mebuslar Rum, Ermeni, Türk, Arap, Kürt, Laz, Ulah, Arnavut, Boşnak, Bulgar, Yahudilerden oluşuyordu. Sırbistan, Karadağ, Romanya, Mısır, Tunus da mebus göndermemişti. Ve bakın, meclisin çoğunluğu imparatorluktan ayrılmak isteyen azınlıkların elindeydi. Devlet-i Osmanî’nin yıkılması için çalışıyorlardı. Böyle bir duruma hangi devlet dayanabilir? Üstelik harp içindeyken… Türklerin azınlıkta olduğu bir milli meclis, hiç aklınız alıyor mu? Bu yüzden kapatmak zorunda kaldım. Kusura bakmayın ama bizim Genç Osmanlıların bir türlü anlamadığı gerçek budur işte. Avrupa’ya gidip oradaki idarelerin etkisinde kalıyorlar, bizde niye olmasın diye düşünüyorlar. Ama bilmedikleri şey şu: Osmanlı’da Avrupalılar gibi birleşmiş, yekpare bir millet yoktur. Dünya yüzünde ne kadar çeşit insan ne kadar çeşit din varsa hepsi bizdedir. Şimdi hürriyet diye diye geldiler. Bakın bakalım neler olacak.”