Kapitalist ülkelerde işçi sınıfının kaybedecek hiçbir şeyi yoktur ve muhtemelen de kazanacak çok şeyi vardır. Sömürgeleştirilmiş ülkelerde ise işçi sınıfının kaybedecek çok şeyi vardır.
Sayfa 100 - Sömürgeleştirilmiş bir toplumu sömürge halinde tutabilmek için işgalciler sömürülen sınıfa "işçi devrimi/ proletarya/ burjuva" fraksiyonunu enjekte etmekten geri durmaz.