devlet büyük bir aile, halk kitleleri ise sizin kardeşlerinizdir. onların korkunç şartlarda yaşaması nüfusun üst kesimlerini oluşturan lar açısından bir utanç kaynağı ve bir suçtur. unutmayın: halk uzun süre sabredebilir ama her şeyin bir sonu vardır. zincirlerinden kurtulmak isteyen halk kitleleri bir gün kendini kaybedebilir. işin bu noktasına varmasına izin vermeyin!
baylar! körebe oynamaktan ne zaman vazgeçeceksiniz? vatanseverliği, halk sevgisini,kültürel gelişime sağladığınız katkıyı bağırarak anlatıyorsunuz. kendiniz halk ve vatan için, kültür adına ne yaptınız, söyler misiniz? bazıları utanmadan, inatla ve haince bir arsızlıkla bu “değerli vatanı” talan ediyor, “sevgili halkını” soyup soğana çeviriyor.diğerleri bürolarda, yayınevlerinde aylak aylak vakit öldürüyor, okul ve üniversitelerde memur olarak çalışıyor. ve bütün bunlar olurken, “sevgili halkı” temsil eden milyonlarla insan maddi ve manevi çöküşe sürükleniyor, sakat kalıyor, içip kendini kaybediyor, kalpleri kin ve öfke doluyor. halkın temel değerleri giderek kayboluyor.