Pey-rev oldum ben de Galib valid-i zi şaruma Kim dua vu medhi hem farz u hem elzemdir bize Mustafa nam u Reşid ü mürşid-i üstad-ı killi Her nigah-ı himmeti iksir-i a'zamdır bize Farkımızda sayesin Allah memdôd eylesün Alem ancak zat-i valasiyle alemdir bize
"Struma Olayı" metinsel dille anlatılan kitap Zülfü Livaneli'nin "Serenad" romanı, Struma Faciası'nı aşk ve tarihle harmanlayan sarsıcı bir yapıttır. Bu olay 2. Dünya Savaşı sırasında Alman Hitler zulmünden kaçan Yahudi mültecilerinin bulunduğu geminin İstanbul açıklarında bekletilmesi ve Sovyet denizaltısı tarafından batırılmasını anlatır. Serenad Zülfü Livaneli
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
İnsan Olan Soruma Cevap Verebilir mi?
Bu ülkede 17 yaşındaki erkek çocukları kız arkadaşlarını korumak için kalbinden bıçaklanıp öldürülürken, bazı kadınlar da kendisine fiske bile vurmamış kocasına iftira atma pahasına, sosyal medyadaki takipçisini arttırmak için "Kocam beni dövdü" yalanını söylüyor. Şimdi gerizekalı, karaktersiz ve vicdansız olmayan herkesin tek kelimeyle net şekilde cevaplayabileceği bir soru soruyorum: BU ÜLKEDE HANGİ CİNSİYET EZİLİYOR?!?!?!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!!??!?!?!!?!?
Doktor MBC soruyor
Sanmıştım ki.
Sanmanın dayanılmaz sancısı.O öyleydiyi sanmak. O öyle değildiyi sanmak. Yapılanı sanmak. Yapılmayanı sanmak… Ah ! Yanılsamaların gücünü küçümseme gereği hissetmeden vakur bir sağduyu ile sanmanın önünde diz çöküp beni alaşağı edişine alkış tutmam gerekirdi. Ama yapmadım. Gittikçe daha da derinleşmesiyle hapsedilişimin yenilgisine düşman kesilmeyi seçtim. Sanmak korkutucu derecede tuzaklarla hayatıma meydan okumaya devam etti. Yanıldım.Tükendim. Direndim. Eskidim,eskittim. Sürüklendiğim hayatıma sığınacak gerçekleri bulmaya çalıştım. Nafile,avlandım. Şimdi tam da neyi ne sanmıştım bulamazken ,bulanık bir gerçekliğin keskin bir sanmanın içine saklanışına zihnimi alet etmesine utanç verici şekilde izin vermeye yelteniyorum. Hiçbir sorguda ben yokum. Hiçbir soruma cevabım kimselerde değil. Rezil bir ikna kabiliyetine teslimiyetimi verip,asıl gerçeği aramaya bile çalışmadan ,sanmaların zihnimdeki oyununa bir de uzaktan eşlik etmeye hüküm giydim. Gerçeğin çarpıtıcı derecede sanmak olduğuna inandığım o idam masasından kalkarken hemde.
Edebiyat
bugüne kadar burada tek bir soruma dahi yanıt alamadım kötü insanlarsınız siz brncilsiniz
Gönderi kullanım dışı
Yeni nöronlar oluşturuyor seviyede olmasından mutluyum
Misafir-Sin I (İşaret V) Önceki ile bu o kadar harika ve çoğunlukla hep yeni bilgilerden oluştuğu için neredeyse kitabı komple çizdim. En beğendiğim kitap serisinden olmasına rağmen o yüzden pek alıntı paylaşamıyorum: Birini seçsem diğerlerine haksızlık olacak ve böyle eksik aktarılacak gibi hissettim. Kısa ve çarpıcı yerler var illa ki ama yine de bölemiyorum çünkü anlamsızlaşabilir. Algılamakta ve sindirmekte biraz güçlük çekiyorum: Bazı yerlerinde adeta beynimi yakıyor. Bırakmak istemiyorum ama zorundalıkla ara veriyorum. Sonunda köprüyü doğru düzgün oluşturan ve sağlamlaştıran bir kaynağa denk geldim: İslamiyet ile kuantum alanı. Öncelerde "Ben öğrendiklerimi (fark ettiklerimi) bizimkilere nasıl anlatacağım? Bedensel kalıplara hapsolmuş insanlar, yeniliği ve özellikle onlara göre bilinmeyeni kabul etmeleri zor. Şu an bile deli gözüyle bakıyorlar. Konuşmaya başlasam beni oldürmek isteyebilirler ya da zaten onlara göre dinden kovulmuş (şirk koşmuş ve çıkmış) gibi olduğum için evden de kovarlar. Şaka gibi. TV' yi bile kapatmıyorlar. Oldükten sonra ki cennet- cehennemi düşünüp şu anki hayatlarını düşünmeden yaşıyorlar. Ay daha geçen "Kurban bayramının amacını anladıysanız artık gerçek hayvanları kesmenize gerek yok. Kurban etmeniz gereken kendi nefsinizdi. Hala niye yolun başındakiler gibi hayvan kesiyorsunuz? Sonraki seviyeye geçmeniz lazımken bir öncekinde kalmaya devam ediyorsunuz." dediğim için "O zaman bayramı nasıl yaparız, bunu Allah istedi nasıl karşı geliriz, kız başına ne biliyorsun da bize söylüyorsun, şeyhler/ imamlar varken senin neyin vardı da sen söylüyorsun bu hurafeleri, sana inanacak değiliz tabi ki..." dediklerinde eski toplumda ve Kuranda neden en çok erkeklerin yer aldığını ve neden peygamberliğin onlara sağlandığını da anladım açıkçası. Çünkü "Allah adil ve
1000Kitap