10-20 yaş aralığımda iseniz, okuduğunuzda bi şey katabilir belki size. Bana bilmediğim bir şey söyleyemeyen, ve muhafazakar ve basit bir kafa yapısı ile yazılmış bir kitap gibi geldi. Bu kadar çok övülmesine de hiç anlam veremedim. Gerçekten kaliteli ve bilimsel kişisel gelişim kitabı pek okumamışlar galiba.
Arkadaşının hayati organımda tümör varmış acı verici bir ameliyattan önce, her gece kendine şu anda iyileşiyorum, bütün bedenim yeniden sağlıklı hale geliyor demiş ve bir ay içinde TAMAMEN iyileşmiş. Sürekli böyle hikayeler var. Bundan 100 yıl önce tıbbın gelişmediği dönemlerde dr. elini hastaların üzerinde gezdirerek iyileştiriyordu, böyle bir çok hastasını iyileştirdi gibi .. bilim adına verdiği örnekler ve hipoteZinin kanıtları bu şekilde. Anafikri nasıl düşünürseniz öyle olur , neyi isterseniz ona ulaşırsınız. İyileştiğini hayal edince iyileşirmişsin, zengin olduğunu düşününce zengin olurmuşsun yani her ne düşünürsen ... bütün 286 sayfalık kitap sürekli 10 sayfanın tekrarıyla oluşmuş gibi. İyi yönleri olarak da kitabı okumaya çalışırken , kendiniz için iyi dileklerde bulunuyorsunuz denemek amaçlı...
Ama bu yaşıma kadar, benim de gözümde canlandırdığım iyi ve kötü şeylerin tam olarak başıma geldiği oldu. Örneğin küçük bir köpeğim vardı adı Monika. Onun bir sokak köpeğinin saldırısıyla ölmesinden çok korkuyordum, düşünmek istemiyordum ama istemeden gözümün önüne geldiğinde , Monika ya bir daha sarılıp öpüyordum ve tam olarak da o şekilde öldü. O yüzden bilemiyorum belki de doğruluk payı da vardır.
Türk toplumunun duygu , düşünce ve davranışları konusunda çok yerinde tespitler gözlemler yapılmış. Aziz Nesin in hikayeleri ve çeşitli yazarların yazıları ile anlatılmak istenenler o kadar güzel örneklenmiş ki , oraları okuması çok zevkliydi. Önerilen alıştırmaları yapmak için sağlam bir eküriye ihtiyaç var. Çünkü pratik değil zaman alıcı ve uzun ama çok faydalı.özellikle 100 maddeli alıştırmayı biz çok sevdik.sadece son yüzde 25 lik gibi bir kısımda, çok gereksiz , uzun ve bilindik tanımlamalar vardı hatta bi ara kendimi ortaokul sosyal bilimler kitabı okur gibi hissettim.Ama genel olarak iyi ki okumuşum İnsan İnsana yı.Bir de saldıracak yer arayan yobazların , yazar o tarz şeyler kastedmediği, tüm dinlerde bu tür yozlaşmalar görüldüğünü belirtmesine rağmen, kinle dolmasını uyarabilir ^yobaz kîni ^ .
İnsanlar arası ilişkilerçok iyi gözlemlenmiş ve hayvanlar üzerinden , çeşitli dersler çıkartılabilecek , masalsı şekilde anlatılmış. Bence de aslında çocuk kitabı değil, gayet sosyal ilişkilerin , iyi bir gözlemle aktarılması
Basit , eğlenceli, akıcı ve bana göre de bira gereksiz bir konu ve içerik.25 yaş üstüne fazla hitap edeceğini sanmıyorum. Okumasanız da olur mu ? Bence olur.